Pelješki most, koji je noćas spojen, dovršava i varaždinska tvrtka, najveći partner kineskim graditeljima iz RH

vv | 29.7.2021. u 08:17h | Objavljeno u Aktualno

Uz kineskog izvođača, i građevinari Colasa Hrvatska, poduzeća specijaliziranom za niskogradnju sa sjedištem u Varaždinu,  mogu se vidjeti na gradilištu Pelješkog mosta, dugo priželjkivane građevine koja je nikla iznad Malostonskog zaljeva, odnosno između Komarne i Brijeste na Pelješcu, čime je noćas  uspostavljena čvrsta, cestovna veza između svih dijelova hrvatskog teritorija Hrvatske, koja će biti u funkciji početkom iduće godine. To je jedan od razloga što je EK odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova ovog strateškog projekta, koji se procjenjuju na ukupno 420 milijuna eura.

peljeski_most_colas.jpg

Ugovr s kineskim CRBC-om

-Uključeni smo u projekt Izgradnja mosta kopno Pelješac s pristupnim cestama kao podizvođač, a nakon što smo potpisali ugovore o podizvođenju radova s glavnim izvođačem, kineskom tvrtkom “China Road and Bridge Corporation” (CRBC). Riječ je o izradi posteljice, tampona, rigola i dva sloja asfalta pristupnih cesta s obje strane mosta u dužini od 800 metara na svakoj strani, kopnene i poluotočne, kao i smo asfaltiranje mosta, koji je dužine 2,44 kilometara, što je drugi raspon u Europi za ovješene mostove. Uz to, drugim ugovorom dogovorili smo isporuku lijevanog asfalta za most, koji ćemo proizvesti u našoj asfaltnoj bazi. Riječ je o posebnom asfaltu, koji će CRBC položiti izravno na čeličnu konstrukciju mosta, nakon čega ćemo na njega položiti habajući asfalt, veli nam Siniša Košćak, predsjednik uprave Colas Hrvatska, poduzeće koje bi na samom mostu, koji je noćas spojen, trebalo početi s radovima idućeg mjeseca.

Za kineskog partnera, kako napominje, ukupno će se proizvesti 17.000 tona asfalta, što za pristupne ceste ukupne duljine 1600 metara, što za most, a uz njegovo polaganje i prethodne radove uredit će i dva odmorišta sa svake strane mosta, odnosno tzv. PUO - poslovno-ugostiteljske objekte na kojima će se putnici moći zaustaviti.

-Završetak radova, koji su podugovoreni s kineskom korporacijom, koja je potpisala ugovor za gradnju mosta 23. travnja 2018., planira se u prvoj polovici prosinca, dok će se sam most asfaltirati u prvoj polovici listopada. Naime, naša je procjena po terminskom planu da ćemo asfalt na sam most položiti do 15. listopada, ukazuje Košćak, govoreći o trenutku koji će zacijelo biti zabilježen i zapamćen, kao što je noćašnji.

Da bi se to stiglo, građevinari tvrtke Colas Hrvatska, koja je u vlasništvu istoimene francuske kompanije, gotovo odmah po potpisivanju ugovora s kineskim partnerom stigli su na gradilište jednog od dva najveća prometna projekta u Hrvatskoj.

-Naši ljudi od sredine lipnja rade na pripremi posteljice i tampona pristupnih cesta, a njihovo prvo asfaltiranje počet će između 5. i 10. srpnja, napominje Košćak.

Ugovor i s grčkim Avaxom SA

Ovi ugovori, koje je Colas Hrvatska potpisao s kineskim CRBC-om, nisu jedini u vezi izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Naime, potpisani su i ugovori za asfaltiranje cesta tzv. stonske obilaznice, koju grčki Avax SA gradi na Pelješcu, a spaja most s državnom cestom prema Dubrovniku.

-Riječ je o radovima na trasi u dužini od 18 km na koju ćemo položiti 80.000 tona asfalta. Radove ćemo započeti u rujnu, dok se njihov završetak očekuje u lipnju iduće godine. Dakle, most će biti prije gotov nego pristupne ceste, ali neće ostati prometno izoliran do sredine iduće godine jer će se prije spojiti na druge, postojeće prometne pravce, objašnjava Goran Tuđan, direktor Odjela građenja i industije u Colasu Hrvatska, napominjući da bi sve bilo i ranije da nije bilo žalbi u vezi natječaja.

Svi radovi trebali bi biti gotovi prije početka iduće turističke sezone.

-Dio naše operative dobrim dijelom će biti angažirana na tom velikom projektu spajanja Hrvatske idućih godinu dana, odnosno počevši od idućeg mjeseca pa do lipnja iduće godine. Ovaj posao za nas puno znači, ali ne samo u komercijalnom i marketinškom smislu, nego i u tehničkom. Naime, radi se o proizvodnji lijevanog asfalta po vrlo zahtijevanoj recepturi, koji se polaže izravno na čeličnu konstrukciju. Mi ga proizvodimo po specijalnoj recepturi, dok će ga ugrađivati Kinezi, koji će kontrolirati proces proizvodnje a time i njegovu kvalitetu. No, osim tehničke zahtjevnosti, tu je bitna i dinamika, budući da se rokovi moraju apsolutno poštivati. Dakle, ovo je zahtjevan projekt u više pogleda, naglašava Košćak.

Do ovih ugovora varaždinski su se niskograditelji izborili svojom ponudom i na temelju ranijih referenci.

-Nije bilo lako doći do ovog projekta. Pregovori s kineskim partnerima trajali su od početka prošle godine, dok su ugovori potpisani ovog mjeseca. Ukupno, gotovo 14 mjeseci. Dakle, pregovori su trajali dugo jer su se usuglašavali tehnički, pravni i komercijalni detalji, praktički svaka sitnica, no na kraju se isplatilo, odnosno vjerujem da hoće na obostrano zadovoljstvo, što ćemo najbolje vidjeti na kraju posla, naglašava Košćak.

peljeski_most_colas2.jpg

Košćak: 2021. bit će za nas rekordna po prihodima

 -Poslovnu godinu završili smo pozitivno, odnosno sve naše sastavnice. Nešto više poteškoća je bilo u Sloveniji u proizvodnji i građenju, budući da su protuepidemiološke mjere na gradilištima tamo bile rigoroznije pa nismo mogli graditi tijekom gotovo dva mjeseca. Ipak, zadovoljni smo s rezultatom, a posebno što nismo imali puno oboljelih jer smo se pridržavali mjera i više nego što je zahtijevano pa samo tako ostavljali ljude doma već kod sumnji, napominje Košćak. Takvi rezultati, kako naglašava ne bi bili mogući da lani nije zadržana razina raspisanih javnih nadmetanja koje su u cestogradnji raspisivala javna poduzeća. -Zahvaljujući tome što država nije stala s objavom natječaja u građevinarstvu, posebice niskogradnji, dobar dio poslova ugovoren prošle godine započeli smo ove godine, tako da ove godine planiramo rast prihoda od 23 posto, dok smo lani pali 19 posto u odnosu na 2019. godinu. Ostvari li se ovaj plan, ove ćemo godine, unatoč tome što korona kriza još traje, imati najveći ukupni prihod od kada je Colas ušao u Hrvatsku 2008., kada je preuzeo Cestu Varaždin. A je to vrlo izgledno, govori nam knjiga narudžbi u kojoj je za ovu godinu ugovoreno već 90 posto naših godišnjih kapaciteta, a ostatak ćemo kroz koji mjesec popuniti. Štoviše, već za iduću godinu imamo 40 posto kapaciteta u knjizi narudžbi, ukoliko se potpišu ugovori u vezi natječaja na kojima smo bili najpovoljniji ponuđač, a imamo i poslove za 2023., naglašava Košćak.

Bez obzira na pandemiju, koja je utjecala na pad prihoda, Colas Hrvatska lani je ostvario dobre poslovne rezultate.

-Poslovnu godinu završili smo pozitivno, odnosno sve naše sastavnice. Nešto više poteškoća je bilo u Sloveniji u proizvodnji i građenju, budući da su protuepidemiološke mjere na gradilištima tamo bile rigoroznije pa nismo mogli graditi tijekom gotovo dva mjeseca. Ipak, zadovoljni smo s rezultatom, a posebno što nismo imali puno oboljelih jer smo se pridržavali mjera i više nego što je zahtijevano pa samo tako ostavljali ljude doma već kod sumnji, napominje Košćak.

Takvi rezultati, kako naglašava ne bi bili mogući da lani nije zadržana razina raspisanih javnih nadmetanja koje su u cestogradnji raspisivala javna poduzeća.

-Zahvaljujući tome što država nije stala s objavom natječaja u građevinarstvu, posebice niskogradnji, dobar dio poslova ugovoren prošle godine započeli smo ove godine, tako da ove godine planiramo rast prihoda od 23 posto, dok smo lani pali 19 posto u odnosu na 2019. godinu. Ostvari li se ovaj plan, ove ćemo godine, unatoč tome što korona kriza još traje, imati najveći ukupni prihod od kada je Colas ušao u Hrvatsku 2008., kada je preuzeo Cestu Varaždin. A je to vrlo izgledno, govori nam knjiga narudžbi u kojoj je za ovu godinu ugovoreno već 90 posto naših godišnjih kapaciteta, a ostatak ćemo kroz koji mjesec popuniti. Štoviše, već za iduću godinu imamo 40 posto kapaciteta u knjizi narudžbi, ukoliko se potpišu ugovori u vezi natječaja na kojima smo bili najpovoljniji ponuđač, a imamo i poslove za 2023, naglašava Košćak.

Video: Hrvatske ceste

Galerija slika