Stričak: "Ili si nesposoban, ili glup, treće opcije nema" Foto: Ilustracija/Arhiva VV

Stričak: "Ili si nesposoban, ili glup, treće opcije nema"

IHR/Varaždinske vijesti | 20.7.2022. u 16:51h | Objavljeno u Aktualno
Ljekarne VŽŽ

- Već sa sjetom slušam provođenje aglomeracije na području Varaždinske županije, radi se u Varaždinu, Maruševcu, Cestici, Vinici... Počinje izgradnja pročistača, sve je spremno za projekt u Ludbregu, Novom Marofu i Varžadinskim Toplicama i u Ivancu, vrijednosti milijarde kuna. Kada se govori o Lepoglavi, dobijemo odgovor Ministarstva kako je projekt aglomeracije u početnoj fazi pripreme studijske dokumentacije. Početna faza. Planirana vrijednost je 115 milijuna kuna. Korisnik će biti Varkom iz Varaždina. S obzirom na tehničke i tehnološke povezanosti već spomenutih projekata i rezultate, proizlazi da je uspostava jedinstvenog uslužnog područja jedino moguće rješenje. Kako ja kao gradonačelnik ne mogu riješiti stvari i odluke koje donosi Ministarstvo, odnosno koje su uredba Vlade, ne mogu zamoliti gradonačelnike Ivanca i Varaždina, i direktore Ivkom voda i Varkoma, da sjednu i da se dogovore, hoće li se to jedinstveno uslužno područje moći ostvariti, hoće li tu infrastrukturu jedni drugima moći ustupiti, jer u ovom trenutku 115 milijuna kuna za Grad Lepoglavu postaje upitno - rekao je HNS-ov vijećnik i lepoglavski gradonačelnik Marijan Škvarić na današnjoj sjednici Županijske skupštine.

Također, osvrnuo se i dva velika projekta, izgradnju brze pruge i brze ceste, za koje je ustvrdio da već toliko dugo sluša o prometnoj povezanosti Lepoglave da mu se već čini da su povezani i s Marsom.

- Prije svega ide brza cesta, dobili smo odgovor, no problem brze ceste planira se u tri faze. I pogodite, ona treća, zadnja faza će biti od Ivanca do Lepoglave. Kada, gdje i na koji način? Pogodite. Jednog lijepog dana. Zašto se to ipak ne bi moglo napraviti u dvije faze, od Varaždina do Grede i od Grede do Lepoglave? Ako će Lepoglava biti treća faza, opet ćemo 100 godina ostati izolirani. Župane, je li se Varaždinska županija odrekla brze pruge, tog dijela pravca? Ima li sve projekte kao što je rečeno i u kojem dijelu to može biti realizirano jer ima boljih rješenja, a to je integrirani prijevoz - ustvrdio je.

Župan Anđelko Stričak ustvrdio je kako je u pravu kada kaže kako je Lepoglava u poziciji da ostane bez aglomeracije.

- Znači, sva ova galama gradonačelnika Batinića, koji je u prošlom sazivu Hrvatskog sabora bio potpredsjednik Kluba zastupnika HNS-a, za sve je digao ruku, za sve. I oko vodoopskrbe i oko aglomeracija, a bio je i član saborskog Odbora za zaštitu okoliša. Dakle, dizao je ručice za sve vezano uz Jerovec, sve je podržavao. I gle čuda, čim nije u Saboru, on je protiv. I sad bi mi morali reći gledajte, krivi su birači što ga nisu birali. Jer, da je i dalje u Saboru i dalje bi dizao ručice. I dalje bi dizao ručice, ali nije mu problem da poduzme sve da Lepoglava ne dobije svoju aglomeraciju. Prihvaćam vašu sugestiju, organizirat ću sastanak svih kako bi Lepoglava došla tek u poziciju projektirati svoju aglomeraciju - rekao je Stričak, dok je za brzu prugu ustvrdio kako je ona top tema posljednjih tjedana.

- Od HŽ-a dobili smo četiri trase i prema njihovim izračunima, prva bi koštala 4,85 milijardi kuna, druga 5,8 milijardi kuna, treća 5,5 milijardi kuna i četvrta 4,43 milijardi kuna. I te, koja je najjeftinija, nema u prostornom planu. A prošle godine smo izglasali treće izmjene i dopune Prostornog plana. Zbog čega te četvrte, najjeftinije nema u prostornom planu? Treba pitati bivšeg župana. Tu se non stop spominje da su sredstva osigurana. Molio bih vijećnike Reformista da mi jave gdje su osigurana. U programu otpornosti i oporavka je predviđeno 1,9 milijardi kuna za nekoliko obnova pruga, ali lepoglavske spojnice tamo nema - rekao je župan Stričak.

Što se tiče izgradnje brze ceste, rekao je kako je ona "papirnato" započela 2017. godine, kada je on, kao saborski zastupnik, doveo vrh Ministarstva prometa i Hrvatskih cesta da se na terenu upoznaju s tom problematikom.

- Od tada do danas je više manje riješeno sve, do ishođenja građevinske dozvole. Predviđeno je da se trasa gradi u tri etape. Prva bi trebala se graditi već iduće godine, od Varaždina do Tužnog. E sad, ja postavljam pitanje, ako si 22 godine u vrhu politike, državne i županijske, ministar, župan, prvi potpredsjednik Vlade, opet župan, kako to da se dosad nije ništa uspjelo riješiti? Čak ni papirnato. To je pitanje svih pitanja. Gospodin Čačić, koji kak' ti ga sad napušta koaliciju zbog toga, 22 godine je u vrhu državne vlasti, županijske i državne, a 22 godine nije uspio pripremiti papire. Kao odgovor se nameću dvije opcije: prvo, ili si nesposoban, ili si glup. Treće nema. Naravno, isto ide i gradonačelniku Batiniću, koji je bio 10 godina u državnoj vlasti, kao potpredsjednik Hrvatskog sabora, pa u saborskom klubu vijećnika HNS-a,. Svi vi koji niste upoznati s funkcioniranjem vladajuće većine, evo i nekoliko riječi o tome. Svaki tjedan se sastaje vladajuća većina. Ako se predstavnici svih opcija ne usuglase, ta točka ne ide na dnevni red u Sabor. Kad imaš tu mogućnost, a to ne iskoristiš, onda si, ponavljam, glup ili nesposoban. Treće opcije nema - poručio je Stričak.