Skup prijevoznika Hrvatske, Slovenije i Mađarske: Ne želimo da se jedan vozač tretira isto kao i zidar

J.Š./Varaždinske vijesti | 3.7.2018. u 16:08h | Objavljeno u Aktualno

Na inicijativu Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika danas je održan skup u varaždinskom Park Boutique Hotelu s predstavnicima Udruga prijevoznika iz Slovenije i Mađarske, a kako bi raspravili trenutnu pravnu i političku situaciju u sektoru međunarodnog cestovnog transporta te je tim povodom potpisana i deklaracija koju su potpisali predstavnici.

Naime, sutra u Europskom parlamentu predviđene su izmjene europske legislative u transportnom sektoru. Ide na raspravu jedan od Zakona s kojim se predstavnici Udruga cestovnih prijevoznika iz Hrvatske, Slovenije i Mađarske već nekoliko godina bore i prema kojem se vozače tretira kao izaslane radnike, a ne kao mobilne radnike.

- Takvo tretiranje vozača donosi prijevozničkim firmama velike dodatne troškove - rekao je Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge cestovnih prijevoznika Hrvatske. Dodao je da se prema tome svim vozačima moraju u svakoj zemlji posebno obračunavati plaće prema zakonima pojedine zemlje, s čime se oni ne slažu.

- Ne želimo da se jedan vozač tretira isto kao i jedan zidar koji živi na području jedne europske zemlje gdje mora poštovati sve one zakone i norme što se tiču plaća i socijalnih davanja i ostaloga u toj zemlji. Vozači su prijavljeni u hrvatskim firmama, mađarskim i slovenskim i oni na području tih zemalja moraju konzumirati one svoje troškove koje imaju u svojim zemljama, a ne pojedine namete što nameću pojedine zemlje EU od Austrije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Luksemburga, Nizozemske i Belgije ostalih svaka za sebe. Mi se s time ne slažemo i želimo punu slobodu kretanja za sve naše zaposlenike da budu tretirani kao mobilni radnici, a ne kao izaslani - ukazao je Kranjčec, dodajući da im takav princip rada donosi velike teškoće s puno više administrativnih troškova.

Naime, radi se o tome da kada vozač iz Hrvatske vozi prema Nizozemskoj ili ide u Englesku, prolazeći Austrijom ili Njemačkom do cilja mu se obračunava plaća po minimalnoj plaći zemlje kroz koju vozi. Stoga mu se pet sati koliko vozi kroz Austriju obračunava po austrijskoj minimalnoj plaći, kad je u Njemačkog onda po njemačkoj i tako ostalim zemljama kroz koje prolazi.

Stoga, kako se sutra u Europskom parlamentu raspravlja o izmjenama europske legislative u transportnom sektoru predstavnici Udruge hrvatskih prijevoznika apeliraju na hrvatske europarlamentarce da konačno imaju jednom zajedničke stavove, a ne da svaka zemlja pojedino za sebe donosi odredbe.