Sjever media & design fest 2025 uspješno otvoren: Koprivnica postala središte kreativnosti i inovacija Foto: Sveučilište Sjever

Sjever media & design fest 2025 uspješno otvoren: Koprivnica postala središte kreativnosti i inovacija

| 26.4.2025. u 15:12h | Objavljeno u Aktualno

Prvo izdanje Sjever media & design festa, koji se 24. i 25. travnja održavao na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, uspješno je započelo u petak, okupivši gotovo tisuću gostiju, studenata i stručnjaka iz svijeta dizajna, medija i kreativnih industrija. Festival, koji se odvijao pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice i Googlea, privukao je vodeće stručnjake, dizajnere, medijske profesionalce i kreatore, a program je obuhvatio brojne panele, predavanja i radionice koji su slavili kreativnost i sadržaj s pečatom.

Sjever media & design fest službeno je otvoren uvodnim govorima rektora Sveučilišta Sjever, prof. dr. sc. Marina Milkovića, saborskog zastupnika i gradonačelnika Koprivnice Mišela Jakšića te državnog tajnika Ministarstva kulture i medija Krešimira Partla. „Kreativne industrije danas nisu samo ključni dio kulturnog identiteta, već su i pokretači gospodarskog rasta. Ovim festivalom želimo potaknuti mlade ljude na razmišljanje izvan okvira i doprinositi razvoju zajednice kroz inovacije i kreativnost“, istaknuo je tada rektor Sveučilišta Sjever prof. dr. sc. Marin Milković, dok je državni tajnik Krešimir Partl naglasio važnost poticanja kreativnosti kao temelja za inovacije, što je bila i ključna misija ovog festivala.

Nakon uvodnih riječi, festival se nastavio prvim panelom pod nazivom „Kreativne industrije danas“, koji je okupio uvažene goste: saborskog zastupnika i gradonačelnika Koprivnice Mišela Jakšića, državnog tajnika Krešimira Partla iz Ministarstva kulture i medija, člana Uprave Podravke Ivana Ostojića, člana Uprave KEKS Paya Borisa Blaževića te Jagodu Divić, samostalnu savjetnicu iz Hrvatske gospodarske komore. Sudionici su diskutirali o izazovima i prilikama za daljnji razvoj kreativnih industrija u Hrvatskoj. Uslijedile su radionice pod vodstvom Konrada Mulvaja („AI Bitchcraft“) i umjetničkog dvojca Klarxy & Tintor („Ilustracija – mural“), koji su posjetiteljima pružili uvid u suvremene kreativne procese.

Posebnu pozornost izazvao je i panel „Dizajn sa Sjevera – izazovi i dosezi“ na kojem su sudjelovali Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva, Marko Golub, voditelj galerije HDD-a, doc. art. Luka Borčić, pročelnik Odsjeka za medijski dizajn Sveučilišta Sjever i Jakov Košćak, art direktor u digitalnoj agenciji 404. Ovaj panel donio je zanimljive diskusije o izazovima i uspjesima dizajnerske edukacije, s posebnim naglaskom na postignuća studenata Sveučilišta Sjever.

Zvijezde medijske industrije na jednom mjestu

U drugom dijelu dana festival se nastavio panelom „Kreatori u fokusu: Nova lica medijske industrije“, na kojem su svoja iskustva podijelili popularni kreatori TikTok sadržaja. Slijedio je panel koji je okupio neka od najpoznatijih TV lica i medijskih stručnjaka. Na panelu „Digitalno doba: Koja je tajna uspjeha u medijima?“ razgovarali su Barbara Kolar (Top radio, HTV), Joško Lokas (HTV), Dario Marčac (TikTok), Dražen Klarić (Večernji list) i doc. dr. sc. Ivona Čulo, pročelnica Odjela za komunikologiju, medije i novinarstvo, te podijelili svoja viđenja medijskog prostora, uspjeha u digitalnom svijetu i promjena u medijskom krajobrazu. Nakon toga slijedio je panel „Budućnost TV-a“, na kojem su sudjelovali voditeljski par Dnevnika Nove TV, Valentina Baus i Dino Goleš, te raspravljali o izazovima i prilikama koje televizija donosi u eri digitalizacije. Razgovor je moderirao doc. dr. sc. Branimir Felger, profesor na Sveučilištu Sjever.

Tijekom poslijepodneva gosti su uživali i u otvorenju izložbe Sveučilišta Staffordshire, međunarodnog partnera festivala, a večernji dio festivala završio je koncertom Hiljsona Mandele u Funk klubu.

Iskustva iz Googlea i dizajn sa Sjevera

Drugi dan festivala donio je još bogatiji program, a počeo je nastavkom radionica. Jedan od glavnih trenutaka dana bilo je predavanje Joška Mrndže, regionalnog direktora Googlea za Adriatic regiju, koji je govorio o aktualnim digitalnim trendovima i tehnologijama pod nazivom „The Future is Now“. Predavanja su obuhvatila teme poput dizajnerskih uspjeha, a sudionici panela „Dizajn sa Sjevera: uspjesi i primjeri“, alumniji Sveučilišta Sjever Alen Dumić, Denis Jakupi i Nikola Mišel Puklin, podijelili su svoja iskustva o karijerama u dizajnu.

Petak je bio posvećen i karijeri u medijima te su na panelu „Kako pronaći dobru priču“ govorili glavna urednica Elle Croatia Jelena Veljača i web urednik Ivan Ilić. Također, u petak je održano i predavanje „Umjetnost kao istraživanje, pobuna protiv konvencija“ koje je održao Michael Branthwaite sa Sveučilišta Staffordshire.

Ovogodišnje izdanje festivala završilo je predstavljanjem rezultata radionica, a Sjever media & design fest svakako će i dalje putem edukativnih sadržaja na Sveučilištu Sjever biti platforma za kreativnu razmjenu ideja te promicanje inovacija i sadržaja s pečatom, do sljedećeg izdanja festivala na proljeće 2026. godine.

Galerija slika