Ravnatelj bolnice V. Toplice: "Neki asimptomatski pacijenti žele provesti izolaciju kod kuće" Foto: SB V. Toplice / VV arhiva

Ravnatelj bolnice V. Toplice: "Neki asimptomatski pacijenti žele provesti izolaciju kod kuće"

| 13.12.2021. u 17:58h | Objavljeno u Aktualno

Funkcioniranje zdravstvenih ustanova u vrijeme pandemije osobito je izazovno i otežano, a kako je u pitanju zdravlje, ne čude ni reakcije pacijenata i njihovih obitelji u situacijama kada dođe do zaraze koronavirusom.

- U Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Varaždinske Toplice došlo je do proboja korone. Postavlja se pitanje kako, buduće da su mjere navodno rigorozne - pacijenti ne mogu ući bez negativnog testa i covid potvrde, kao vjerojatno i djelatnici, barem smo tako mislili. Pacijenti su izolirani od obitelji, nitko ne može do njih, nema posjeta. Po potvrdi pozitivnih testova vrhunac apsurda je da iz bolnice traže da članovi obitelji dođu po svoje bolesnike i pozitivne ih voze doma kući - javio nam je tako jedan čitatelj.

O proboju korone, covid-protokolima za djelatnike i pacijente te ostalim navodima čitatelja pitali smo ravnatelja Specijalne bolnice u Varaždinskim Toplicama dr. Denisa Kovačića, koji se opširnije osvrnuo na trenutnu pandemijsku situaciju i njen utjecaj na rad bolnice kako bi, istaknuo je, situacija "bila jasna i svima onima koji nužno ne prate stanje s pandemijom i poslovanjem zdravstvenih ustanova".

"Izuzetno složeni i otežani uvjeti"

Njegov odgovor prenosimo u cijelosti:

- Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Varaždinske toplice, kao i sve ostale zdravstvene ustanove, već gotovo dvije godine posluje i funkcionira u izuzetno složenim i otežanim pandemijskim uvjetima. Shodno tome svi problemi koji proizlaze iz takvih uvjeta ne zaobilaze niti našu Bolnicu, a u nekim segmentima, obzirom na specifičnost poslovanja rehabilitacijskih ustanova, su još i naglašeniji.

- Naime, moram pojasniti da smo mi po strukturi pacijenata i korisnika naših usluga praktički nacionalna Bolnica, obzirom da 80% svih naših korisnika dolazi na liječenje s područja izvan Varaždinske županije, dakle iz svih ostalih dijelova RH. Nadalje, trajanje liječenja u našoj Bolnici već je u startu administrativno ograničeno na određen broj dana, najčešće na 14 ili za teže slučajeve na 21 dan odobrenjem za bolničko liječenje medicinskom rehabilitacijom od strane Povjerenstva nadležnog ureda HZZO ovisno o Županiji iz koje pacijent dolazi.

- Također naručivanje pacijenata, te temeljem tih narudžbi i prijem na liječenje vrši se isključivo na osnovu podataka vidljivih iz medicinske dokumentacije, koja nam se dostavlja poštom i/ili anamnestičkih podataka koje daju pacijenti ili članovi njihovih obitelji, a ne temeljem zdravstvenog stanja utvrđenog pregledom našeg liječnika. Nažalost, često su ti podaci nedovoljni, ponekad i netočni tako da pravu sliku o težini pacijenta dobivamo tek kod prijema, a obzirom na velik broj pacijenta koji dolaze iz udaljenih krajeva RH često smo primorani primiti i pacijente s mnogostrukim komorbiditetom, što nije uvijek vidljivo iz inicijalne dokumentacije temeljem koje je pacijent naručen.

- Unatoč svim problemima i brojnim nelogičnostima sustava, Bolnica kontinuirano obavlja svoju djelatnost, sve službe rade u prilagođenim pandemijskim uvjetima poštujući sve propisane mjere.

- U svrhu poboljšanja uvjeta i smanjenja rizika od širenje zaraze, u Bolnici je proveden cijeli niz aktivnosti u reorganizaciji prostora, puteva komunikacije i u rasporedu radnog vremena i osoblja. Svugdje gdje su to prostorni uvjeti omogućavali terapijski postupci su disperzirani s ciljem poštivanja distance i ostalih epidemioloških mjera, definirani su putevi komunikacije da se potpuno izbjegne ili na najmanju mjeru svedu kontakti pojedinih kategorija pacijenata i osoblja (ambulanti i stacionarni pacijenti). Praktički pacijenti sve procedure dobivaju na odjelu na kojem su smješteni, dok je za postupke hidroterapije koji nije moguće izmjestiti (bazeni, kade i sl.) napravljen posebni raspored korištenja, da se minimalizira bili kakav kontakt pojedinih skupina kako pacijenata, tako i terapeuta.

Vrlo visoka procijepljenost

- Što se cijepljenja tiče, jedna smo od zdravstvenih ustanova s vrlo visokom procijepljenošću, i s dvije doze je procijepljeno preko 90% ukupnog broja zaposlenih, a zdravstveni radnici su procijepljeni gotovo 100%. U tijeku je i cijepljenje s trećom tzv. booster dozom, koje se odvija dobrom dinamikom.

- Intenzivno se provode sve propisane epidemiološke mjere, dakle dolazak na liječenje s valjanom COVID potvrdom, te s negativnim testom. Dodatno se pacijenti višekratno testiraju tijekom boravka u bolnici. Što se osoblja tiče, svi oni koji nisu cijepljeni i podliježu mjeri testiranja uredno se testiraju dva puta tjedno. Na svim odjelima se dodatno provode učestala kontrolna i preventivna testiranja brzim antigenskim testom, kako pacijenata tako i osoblja bez obzira na cjepni status.

- Ipak i uz sve navedene mjere povremeno registriramo određen broj pozitivnih osoba, kako među pacijentima tako i među cijepljenim osobljem. Nerijetko su pacijenti kod dolaska negativni, a dan ili dva po dolasku pri testiranju bilo radi sumnje na pozitivitet ili tijekom povremenih preventivnih testiranja nalaz testa je pozitivan. Svaki pozitivan test (BAT) dodatno potvrđujemo PCR testiranjem, i ovisno o rezultatima testiranja i eventualnom razvoju simptoma, svaki takav slučaj među pacijentima se individualno procjenjuje.

- U Bolnici od početka pandemije djeluje Krizni stožer, koji na dnevnoj bazi prati i procjenjuje epidemiološku situaciju te predlaže adekvatne mjere. Formiran je odsjek za izolaciju u koji smještamo sve pacijente za koje se tijekom boravka utvrdi da su COVID pozitivni, te se ovisno o razvoju kliničke slike svaki pacijent individualno prosuđuje i tretira. Srećom, najveći dio pozitivnih pacijenta je bez ikakvih simptoma.

- Kod pacijenata s težim komorbiditetom smo posebno oprezni, i kada god je to moguće takve pacijente dogovorno s COVID odjelima Županijskih bolnica iz kojih su pacijenti premješteni u našu Ustanovu premještamo u njihovu matičnu bolnicu, te se isti kad im to zdravstveno stanje dozvoljava vraćaju k nama na rehabilitaciju.

- Naravno, ima i situacija kad to iz raznih razloga nije moguće organizirati, ili kad zdravstveno stanje takvih osoba ne dozvoljava dulji transport. Takve slučajeve nadziremo i pratimo na našem odsjeku za izolaciju i ukoliko to zdravstveno stanje zahtijeva, kao i sve ostale akutne slučajeve zbrinjavamo u suradnji s OB Varaždin.

"Žele provesti izolaciju kod kuće"

- Naravno ima i niz situacija kada asimptomatski pacijenti nakon saznanja da su COVID pozitivni, a obzirom da im je boravak kod nas administrativno ograničen, žele prekinuti liječenje te provesti izolaciju kod kuće, te se za takve osobe dogovara prijevoz u obitelj uz preporuku poštivanja svih epidemioloških mjera i javljanja izabranom obiteljskom liječniku.

- Iz svega navedenog razvidno je da je situacija kompleksna i da nema univerzalnog rješenja. Svaki takav slučaj individualno se procjenjuje i rješava, što naravno može izazvati i negodovanje i revolt pojedinaca. Ipak, jasno je da COVID pozitivnim pacijentima nije mjesto u Bolnici za medicinsku rehabilitaciju, i da ukoliko se želi očuvati funkcioniranje Bolnice i pružanje zdravstvenih usluga u najvećoj mogućoj mjeri te održivo financijsko poslovanje, potrebna je suradnja svih sudionika u sustavu, a isto tako i razumijevanje samih korisnika, od kojih je velika većina dosad pokazala puno razumijevanja na čemu im iskreno zahvaljujem.

- Isto tako zahvaljujem i svim djelatnicima Specijalne bolnice na trudu i strpljenju koje su pokazali tijekom gotovo dvije godine trajanja pandemije. Koristim priliku da svim zaposlenicima i korisnicima zaželim čestit i blagoslovljen Božić i sretnu i uspješnu 2022. godinu, s nadom završetka pandemije i stvaranja uvjeta za normalno funkcioniranje zdravstvenog sustava i ostalih aspekata naših života - stoji u odgovoru dr. Kovačića, ravnatelja Specijalne bolnice.

LS METAL
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci