Podravska brza cesta aktualna, ali i dalje stoji - na prvoj fazi

Napisao/la: IHR/Varaždinske vijesti -
Podravska brza cesta aktualna, ali i dalje stoji - na prvoj fazi Foto: Krešimir Đurić

Što je s izgradnjom Podravske brze ceste? Pitali su se to sudionici sastanka u Cestici, koji je održan prije desetak dana zbog novog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila, čija je najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, a koji je stupio na snagu 7. ožujka.

O potrebi izgradnje Podravske brze ceste, koja bi u Varaždinskoj županiji bila na relaciji od Varaždina do Cestice, odnosno graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska govori se već godinama, a riječ je o važnoj prometnici kojom se namjeravala rasteretiti vrlo prometna državna cesta D 2. U Hrvatskim cestama potvrdili su nam da je Podravska brza cesta i dalje aktualna.

- Državna cesta D 2 proteže se od graničnog prijelaza sa Slovenijom u Dubravi Križovljanskoj na zapadu, preko Varaždina, Osijeka, Vukovara te završava na mostu Ilok – Bačka Palanka na graničnom prijelazu sa Srbijom. Najveći dio trase D 2 paralelan je s rijekom Dravom (Podravska magistrala). Relevantni intenzitet vrlo visokog volumena teretnog prometa utječe na značajke postojeće trase čime se evidentno smanjuje razina sigurnosti. Planira se novi koridor za D 2, no kroz koncept funkcionalnih regija odredit će se faze izgradnje i vremenski slijed dionica, kao i potrebni tehnički parametri - odgovorili su iz Hrvatskih cesta na naš upit u kojoj je fazi projekt izgradnje Podravske brze ceste na dionici od Varaždina do Cestice.

Navode kako je izrađena Građevinsko-tehnička studija Podravske brze ceste od granice sa Slovenijom, preko Varaždina do Virovitice i koridor za njezinu izgradnju ucrtan u Prostorni plan Varaždinske županije.

- Izgrađena je prva faza, odnosno jedan kolnik Podravske brze ceste na dionici od Hrašćice do Kneginca, takozvana jugozapadna obilaznica Grada Varaždina duljine 13 kilometara. U cilju poboljšanja uvjeta prometovanja na postojećoj državnoj cesti D 2 izrađena je Studija varijantnih rješenja izmještanja državne ceste DC2 na dionici: Cestica-Varaždin. Izmještanje državne ceste DC2 analizirano je kroz dvije dionice izmještanja postojeće trase: Petrijanec - Hrašćica i Cestica - Donje Vratno. Kroz provedenu studijsku analizu predložena je nova trasa državne ceste DC2 na potezu od Petrijanca do Hrašćice. Na dionici Cestica - Donje Vratno nije predloženo izmještanje postojeće državne ceste u novi koridor već poboljšanje prometno-tehničkih uvjeta u svrhu povećanja sigurnosti prometa - poručili su iz Hrvatskih cesta.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.