Obiteljski liječnici ukazuju na probleme s covid-putovnicama i cijepljenjem Foto: VV arhiva / ilustracija

Obiteljski liječnici ukazuju na probleme s covid-putovnicama i cijepljenjem

Varaždinske vijesti | 5.6.2021. u 11:03h | Objavljeno u Aktualno

Iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) danas su upozorili na probleme s cijepljenjem protiv koronavirusa i izdavanjem tzv. Covid-putovnica.

- Dio pacijenata je dobio obje doze cjepiva, a nije upisan u sustav i ne vidi se da su cijepljeni. Također, pacijenti koji su preboljeli covid-19 prije manje od 6 mjeseci i dobili su samo 1 dozu cjepiva, prema uputi stožera sada ne mogu dobiti Covid putovnicu. Isto tako, pacijenti koji su preboljeli Covid-19, a samo im je rađen brzi antigenski test, a ne i PCR - uputa koja je bila na snazi tada i sada: ako je brzi antigenski test pozitivan kod osobe koja ima simptome Covida, ne treba raditi i PCR već je BAT dovoljan za dijagnozu. Sada im se ne priznaje taj test i ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju! Pacijenti kojima suobiteljski liječnici u svojim ordinacijama napravili brzi antigenski test i dijagnosticirali Covid-19 infekciju – neki su bili blažih simptoma i nije ih se nikamo slalo, već se samo upisalo u Repozitorij i prijavilo zaraznu bolest ZZJZ-u. Oni koji su bili teže oboljeli poslani su u bolnicu gdje se najčešće nije ponavljao test ili, ako je i proveden PCR, obiteljski doktori nemaju taj nalaz, već samo otpusno pismo - napominju iz KoHOM-a.

- Pacijenti koje obiteljski liječnici prema tadašnjoj uputi Stožera nisu slali na testiranje već su samo upisali da boluju od Covid-19 infekcije na osnovi pozitivnog nalaza članova obitelji i istih simptoma bolesti, na vrhuncu vala epidemije, kad se PCR testiranje čekalo danima, sada ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju - ukazuju obiteljski liječnici.

- Sve što su obiteljski liječnici radili, radili su po uputama stožera i HZJZ-a, u cilju što ranijeg dijagnosticiranja infekcije sa Covid-19, identificiranja kontakata i zaustavljanja širenja epidemije. Sada nema nikakvih uputa što učiniti sa gore navedenim pacijentima koji ne mogu dobiti potvrde o preboljenju ni Covid putovnice. Svi se oni upućuju obiteljskim liječnicima koji im ne mogu pomoći - stoji u priopćenju KoHOM-a.

"Problemi s provedbom cijepljenja dosegli vrhunac"

- Nakon šest mjeseci cijepljenja, problemi u provedbi i administriranju cijepljenja dosegli su novi vrhunac. Platforma cijepise.hr ne funkcionira! Podaci nisu povezani, transparentni i brzo dostupni za sve one kojima trebaju za potvrde, putovnice, a čini se da ne postoji nit jedinstveni Registar cijepljenih i preboljelih - navodi se u priopćenju.

- Sezona godišnjih odmora je počela. Svadbe su u pojačanom intenzitetu. Ljudi žele putovati, uživati. Ministarstvo zdravstva i HZJZ tek sada uviđaju probleme. Trenutne. Pa na brzinu vijećaju, misle, smišljaju. I smisle. Dobro staro rješenje "sve će to obiteljski doktor"! Besplatno i odmah, uz sav svoj posao hipertrofiran sličnim stilom odlučivanja. U sezoni godišnjih odmora. Duplih ambulanti. U digitalno doba. Sramotno postupanje Ministarstva zdravstva, HZJZ, HZZO, Stožera civilne zaštite! Brzo i jednostavno rješenje tipa "brigo moja pređi na drugoga". Gospodo donositelji odluka, cijepili smo 90% cijepljenih, sve podatke smo upisali u vaš sustav odmah. Zašto se oni ne vide, nisu objedinjeni, ne znamo i ne zanima nas. Popravite sustav ondje gdje ne valja – u informatičkim rješenjima" - istaknuli su obiteljski liječnici.

"Tražimo hitnu reakciju stožera"

- Ministre, prije samo dva tjedna uputili ste naredbu svim cjepiteljima i Ustanovama kojom eksplicitno tražite da isključivo cjepitelj upiše cijepljenje svakog pacijenta u sustav i to u roku od 24 h. Ustvrdili ste da Platforma radi punom snagom. A sada kroz medije pozivate pacijente da se jave obiteljskom liječniku koji jedini može riješiti sve zavrzlame neučinkovitih rješenja u kojima nas niste poslušali iako vas upozoravamo gotovo godinu dana - ukazali su iz KoHOM-a.

- Liječnici kroz medije saznaju da ste poslali "upute" u petak navečer! A jeste li? I kakve upute? Zar doista nemate vizije, ideje i snage za učinkovita i pravovremena rješenja? Čini se da samo na nas računate. Obavještavamo vas da upute koje medijski šaljete nije moguće provesti učinkovito - stoji u priopćenju.

- Kolege savjetujemo da ostanu smireni, rade svoj posao savjesno vodeći se prvenstveno pravilima struke, trijažiraju i određuju prioritete u svakom trenutku svoga radnog dana. Sve što je važno za zdravlje i život dolazi na vrh liste prioriteta, a što nije može čekati. Mi smo liječnici i naš posao je liječiti - kažu obiteljski liječnici.

- Tražimo HITNU reakciju stožera i HZJZ-a i uputu što raditi s pacijentima koji ne mogu dobiti svoje potvrde zbog gore navedenih situacija. Molimo građane RH da ne dolaze u ordinacije obiteljske medicine i ne zovu ih jer obiteljski liječnici NEMAJU UPUTA I NE MOŽEMO IM POMOĆI! Molimo sve da se strpe dok stožer i HZJZ ne izađu sa jasnim uputama u javnost - zaključuje se u priopćenju Izvršnog odbora KoHOM-a.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci