Ministar Horvat: Inspektori više poduzetnike neće kažnjavati ili zatvarati zbog sitnih prekršaja

| 21.1.2019. u 17:45h | Objavljeno u Aktualno

Indeks gospodarske snage, koji u posljednje tri godine izračunava Hrvatska gospodarska komora, pokazuje neravnomjeran stupanj razvoja hrvatskih županija. To je osobito vidljivo na primjeru Grada Zagreba koji prednjači u gotovo svakom od sedam važnih pokazatelja.

Upravo je to bila jedna od mnogih tema o kojima smo razgovarali s ministrom gospodarstva, poduzetništva i obrta u Vladi RH Darkom Horvatom. Govoreći o brojnim planovima i mjerama za brži gospodarski rast naše zemlje, povećanju ulaganja i očekivanjima u ovoj godini, ministar Horvat ističe kako je efikasnije korištenje fondova EU jedan od glavnih čimbenika u smanjivanju regionalnih razlika, ostvarivanju većeg rasta na nacionalnoj razini i stvaranju pozitivnijih demografskih trendova.

Oprečne su ocjene aktualnih gospodarskih prilika u nas, no kakve god bile, čini se, da se s njima ne mirite. Prije desetak dana predstavili ste 314 mjera koje bi trebale rasteretiti gospodarstvo i poduzetnike. Na koji način bi trebali sada lakše poslovati?

Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva RH kontinuitet je politike koju ova Vlada sustavno provodi već treću godinu za redom. Glavna svrha toga je omogućiti poduzetnicima lakše poslovanje, bolje uvjete za rad i više prostora za podizanje plaća radnicima. Ovih 314 mjera samo u ovoj godini trebale bi donijeti uštede na razini od 626 milijuna kuna. No, uzmemo li u obzir da su ovdje uračunate samo obveze koje se ukidaju ili smanjuju, a ne i vrijeme koje će poduzetnici uštedjeti, dolazimo i do puno veće brojke. Naš je cilj da se na ovaj način što više odmaknemo od potreba za fizičkom prisutnošću poduzetnika pri rješavanju pojedinih postupaka te smanjimo dugotrajna čekanja na šalterima. Koliko nam je ova mjera važna, dovoljno govori činjenica da je ovaj Akcijski plan bio prvi potez Vlade u ovoj godini, a na tom tragu ćemo raditi i dalje. Ono što je također bitno naglasiti, u pripremi ovih mjera razgovaralo se izravno sa samim poduzetnicima te strukovnim udrugama poput HUP-a, HGK i drugih, koji su svojim prijedlozima uvelike pomogli njegovoj izradi i donošenju. Pri tome još svakako moramo spomenuti i tzv. ‘MSP test’, odnosno test malog i srednjeg poduzetništva, koji provodimo temeljem Uredbe o provedbi postupka procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo. Njime sprječavamo nastanak novih nameta za poduzetnike, dok u isto vrijeme donosimo brojne druge mjere za ukidanje ili smanjenje postojećih obaveza. Ovdje mogu već i najaviti kako ćemo paralelno s provođenjem ovogodišnjeg, krenuti u intenzivne pripreme za izradu Akcijskog plana za 2020. godinu. Fokus će nam, kao i u ovoj godini, biti na prilikama i mogućnostima koje nam nudi digitalno doba.

Što to konkretno znači? Koji će se postupci moći voditi digitalnim putem?

Poduzetnicima je potrebna fleksibilna usluga, koja će im omogućiti brzo rješavanje postupaka ili jednostavno ishođenje dozvola, a sve to uz minimalni trošak. To ćemo postići upravo digitalizacijom. U dijelu mjera koje će se provesti, poduzetnici će najviše osjetiti ukidanje obveze dostavljanja brojne dokumentacije i potvrda koje već postoje u drugim tijelima državne uprave, poput sudskog izvatka, a dostava traženih dokumenata odvijat će se elektroničkim putem. Primjerice, trošarinski korisnici, koji imaju potrebne evidencije, rasteretit će se obveza dostavljanja dokumentacije, a postojeći sustav će se elektronički povezivati s tijelima državne uprave, što će donijeti uštedu veću od pet milijuna kuna. Također, samo u dijelu propisa kojima se regulira trgovačko pravo, digitalizacijom upravnih postupaka kod prijave za upis u sudski registar, prijave statusnih promjena trgovačkih društava i sl., planirane su uštede od ukupno 173,8 milijuna kuna. Ono što će biti velika korist poduzetnicima je i uvođenje elektroničkog potpisa, kojim će se doista brojni procesi značajno ubrzati i pojednostaviti. Dostave dokaza o plaćanju, mogućnost uplate pristojbi, sve to dižemo u digitalnu sferu i na taj proces moramo gledati kao na pozitivnu promjenu koja će nas sve zajedno natjerati na dodatnu edukaciju i usavršavanje. Naravno da to neće biti tako jednostavno jer podrazumijeva prihvaćanje jednog novog obrasca ponašanja, ali svijet oko nas se mijenja velikom brzinom i ukoliko se nećemo prilagođavati novim izazovima, zaostajat ćemo za drugima.

O tome što još mogu očekivati poduzetnici i koje mjere još pripremaju čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti

Označeno u