Kako uspostaviti kvalitetniji sustav javnog prijevoza s boljom mrežom linija i većim brojem polazaka? Foto: Ilustracija

Kako uspostaviti kvalitetniji sustav javnog prijevoza s boljom mrežom linija i većim brojem polazaka?

VV | 30.6.2022. u 12:00h | Objavljeno u Aktualno

- Varaždinska županija želi uspostaviti novi i kvalitetniji sustav javnog autobusnog prijevoza s kvalitetnijom mrežom linija i većim brojem polazaka. Time bi se osigurala znatno bolja mobilnost građana, osobito učenika i studenata, mladih radnika, obitelji te umirovjenika - najavio je Darko Majhen, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Varaždinske županije uoči današnje panel rasprave "Kako osigurati kvalitetnu javnu uslugu u javnom prijevozu putnika u hrvatskim regijama i županijama", koja je održana u Županijskoj palači.

Uz njega, u panel raspravi sudjelovali su predsjednik Koordinacije unutarnjeg javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika pri HUP-u Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih prijevoznika Krešimir Čumbrek, marketing menadžer HŽ putničkog prijevoza mr. Tomislav Prpić te doc. dr.sc. Predrag Brlek s Odjela za logistiku i održivu mobilnost Sveučilišta Sjever.

Kako je istaknuta, ova panel rasprava zapravo je nastavak dijaloga o tome kako ugovore o javnoj usluzi u javnom prijevozu kvalitetno implementirati u svrhu osiguranja kvalitetnog javnog prijevoza za građane jer upravo je javni prijevoz ekološki i energetski najpovoljniji način prijevoza, višestruko sigurniji od automobila, pokretač ekonomskih aktivnosti i alat za osiguranje demografske stabilnosti.

Predsjednik Savjeta za željeznnicu Ante Klečina rekao je kako se ovim panelom želi pridonijeti kvalitetnijoj javnoj usluzi u sustavima županijih linijskih javnih autobusnih prijevoza širom Hrvatske.

- Europski strateški dokumenti snažno zagovaraju razvoj javnog prijevoza te omogućavaju sufinanciranje raznih projekata, kako za razvoj infrastrukture, tako i za razvoj organizacije kvalitetnog i korisnički orijentiranog javnog prijevoza. Europska legislativajoš od 2007. godine propisuje uspostavu ugovora o javnoj usluzi koji omogućavaju sufinanciranje sustava javnog prijevoza. Takvo sufinancirenje ne smatra se državnom potporom, već naknadom za javnu uslugu javnog prijevoza, a koji se u toj perspektivi promatra kao razvojni alat neke regije. Sukladno Zakonu o cestovnom prijevozu ugovori o javnom prijevozu trebali su biti sklopljeni do kraja 2019. godine, no tek rijetki gradovi i samo dvije županije u Hrvatskoj imaju takve ugovore - rekao je Klečina.

Ipak, dobra je vijest da tri sjeverne županije imaju izrađen Master plan za integrirani prijevoz putnika.

- Taj Master plan je zajednički strateški regionalni dokument Varaždinske, Međimmurske i Koprivničko-križevačke županije vezan uz razvoj integriranog prijevoza putnika i ukupnog održivog prometnog sustava na području sve tri sjeverne županije. Zahvaljujući saznanjima i istraživanjima iz Master plana danas postoje konkretni prijedlozi, kako uz dostupna financijska sredstva organizirati kvalitetan, učestali i dostupan javni prijevoz za sve građane - rekao je Klečina koji je prezentirao kako atraktivne mreže linija za potpunu i kvalitetnu povezanost pridonose suvremenom javnom prijevozu, dok je Hrvoje Meštrović predstavio izazove uspostave ugovora o javnim uslugama za županijski linijski prijevoz.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci