HUP: Trgovački lanci bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača

VV | 17.1.2023. u 16:04h | Objavljeno u Aktualno

Hrvatska udruga poslodavaca - Udruga trgovine je danas poslala medijsko priopćenje kao odgovor ministru gospodarstva Davoru Filipoviću koji je prema svemu sudeći jučer poslao dopis tražeći od trgovaca, članova spomenute udruge, dostavu maloprodajnih cijena za sve proizvode u 78 kategorija na popisu dopisa za određene datume. Ovo nije dobro sjelo HUP - Udruzi trgovina pa su odgovorili priopćenjem koje prenosimo u cijelosti:

"Poštovani ministre Filipoviću, nastavno na dopis koji su zaprimili članovi HUP-Udruge trgovine, 16. siječnja 2023., klasa: 330-01 123 -01 106, ur broj: 5 I 7-08-03-23-19 očitujemo se sljedeće:

u svojem odgovoru na očitovanja trgovaca pojasnili ste da za relevantne datume tražite dostavu najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija koje ste naveli u popisu. S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu.

U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca.

Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli.

Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH.

S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača.

Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja.

S poštovanjem,
Martin Evačić
predsjednik Udruge"