Ilustracija Foto: K.Đ./M.N.

Davor Patafta prvi po potrošnji u predizbornoj kampanji za gradonačelnika Varaždina

VV | 11.5.2021. u 21:35h | Objavljeno u Aktualno

U posljednjem smo tjednu predizborne kampanje za lokalne izbore, čiji je prvi krug na raspredu ove nedjelje 16. svibnja. Svi kandidati su imali dužnost do sada dostaviti informacije o financiranju svoje kampanje, a koji su dostupni na stranicama DIP-a za lokalne izbore 2021.

U utrci za gradonačelnika je sasvim očigledno bilo da je najveći potrošač Davor Patafta koji je u svrhu svoje kampanje do 8. svibnja utrošio pozamašnih 246.203 kune, a najveći iznos utrošen je na reklamiranje putem društvenih mreža tj. Facebook na koji je utrošeno čak 75 tisuća kuna, dok je 42.500 kuna potrošeno na plakate. Sve je prema svemu sudeći platio iz svog džepa jer nije prijavio niti jednog donora. 

Iza njega po potrošenim sredstvima je Neven Bosilj koji je na promidžbu svoje kampanje do 8. svibnja potrošio 124.558 kuna. On je najviše utrošio sredstva na oglašavanje putem internet portala (eVaraždina) i to 20.000 kuna, dok je malo manji iznos od 15.000 kuna utrošeno za oglašavanje putem VTV-a, a na izradu grafike i tiskanje promotivnih materijala utrošeno je 11.515 kuna. Bosilj je primio 21.500 kuna putem donacija, a najveći iznos i to iznos od 20.000 kuna dobio je od Bomark ambalaže d.o.o. Uz to, Bosilj je još dodatnih 25.901 kunu potrošio za promidžbu svoje liste za gradsko vijeće, a na popisu donora koji su u tu svrhu donirali 25.250 kuna se našlo čak 22 imena, uglavnom članovi stranke SDP-a, a najveći donor je bio upravo sam Bosilj koji je u tu svrhu dao 5.000 kuna.

Aktualni gradonačelnik Ivan Čehok je treći po potrošnji i do 7. svibnja je potrošio 47.767 kuna na promidžbu. Iznos od 25.181 kune utrošeno je na reklamiranje putem internet portala Varazdinski.net, a iznos od 15.000 kuna potrošeno je na reklamiranje putem Varaždinskih vijesti. Čehok je od donacija prikupio čak 95 tisuća kuna, a najveći donor u Čehokovoj predizbornoj kampanji je Božo Soldo s iznosom od 20.000 kuna, dok su iznose od 10.000 kuna uplatili Mario Lešina, kandidat Čehokove liste za župana, Zdravko Rogina, Mirna Amadori, Josip Dreven, Marina Drvar - Trtinjak, Tomca Drvar-Trtinjak i Bojan Iveković, a manji iznos od 5.000 kuna donirao je Ivan Novak.

Četvrta po potrošnji prema prijavljenim podacima DIP-u je platforma Budimo grad na čelu s Dubravkom Novak. Potrošili su 26.388 kuna do 8. svibnja, a najveći dio potrošen je na grafičke usluge i tiskanje promotivnih materijala kod Printexa d.o.o. (9.950 kuna), Mihaele Huzjak (4.550 kuna) i Damira Šileca (3.900 kuna). Novak je imala velik broj manjih donora, čak 42 različita donora su skupili sveukupno 24.916 kuna, a najviše su donirali Mihaela Huzjak (4.550 kuna), Damir Šilec (3.900 kuna) te Marlex Invest d.o.o. sa 3.000 kuna. Za promociju liste za gradsko vijeće, dobiveno je 27.949 kuna, uglavnom manji donori, dok je najveći iznos dao Nikola Kumek (6.650 kuna) kojemu je taj isti iznos isplaćen za reklamiranje liste putem Facebooka, dok je 9.990 kuna utrošeno za grafičke i tiskarske usluge All Energyju.

Ostali kandidati su potrošili puno manje sredstava. Zdravka Grđan je do 8. svibnja potrošila 13.088 kuna i to ponajviše za oglašavanje u tisku Varaždinskih vijesti (9.375 kuna) dok je manji iznos od 3.000 kuna utrošen za izdavanje letaka (3.000 kuna), a sama sebi je bila jedini donor s iznosom od 7.000 kuna. Treba ipak napomenuti da je na reklamiranje njene liste koju podupire Narodna stranka Reformisti utrošeno puno više, čak 46.509 kuna.

Goran Habuš je utrošio 12.537 kuna do 4. svibnja, a od toga je 12.500 kuna potrošio na oglašavanje u Varaždinskim vijesti, dok je od donora primio 14.500 kuna, a najveći donor mu je Vlado Vlašić s iznosom od 10.000 kuna. 

Alen Runac je do 7. svibnja primio dvije donacije u iznosu od 30.000 kuna, jednu od Bomarka ambalaže d.o.o. (20.000 kuna) i jednu od LRC-a d.o.o. (10.000 kuna), dok je utrošio svega 5.200 kuna za promociju i to preko PBA obrta za usluge, no određeni kontroverzni potezi u predizbornoj kampanji su mu davali dosta besplatnog medijskog prostora.

Ronald Ređep do sada nije utrošio ništa na svoju kampanju, a isto tako nije ni primio donacije, prema informacijama DIP-a.

Vrijedi istaknuti da iako koalicija Mosta, HRAST-a te Hrvatskih suverenista nema svojeg kandidata za gradonačelnika, imaju svoju listu, što i reklamiraju na svojim promidžbenim materijalima da je od gradonačelnika važnije gradsko vijeće koje zapravo donosi odluke i u svrhu "krcanja" gradskog vijeća svojim kandidatima, utrošili su 14.750 kuna, a najveći iznos od 12.500 kuna je išao u svrhu promocije putem Google Adsa, dok je 1.250 kuna potrošeno za najam prostora kod Gradske tržnice.

Centar je do 6. svibnja prijavilo trošak od samo 125 kuna i to u svrhu najma prostora kod Gradske tržnice.