Dan broja 112: Županijski centar 112 Varaždin u 2019. zaprimio preko 30 000 poziva

Varaždinske vijesti | 7.2.2020. u 20:03h | Objavljeno u Aktualno

Županijski centar 112 Varaždin u 2019 godini zaprimio je preko 30 000 poziva od kojih je preko 60% poziva iziskivalo angažiranje žurnih, komunalnih inspekcijskih i drugih službi ovisno o vrsti događaja.

Uvođenjem novog softvera za prijem poziva na broj 112 omogućeno je da djelatnici centra 112 imaju podatke o pozivatelju kao i lokaciju pozivatelja na karti. Ovi podaci od velikog su značaja u operativnom postupku pružanja pomoći građanima kao i identifikaciji zlonamjernih pozivatelja. U slučaju lažnog prijavljivanja požara, podaci (broj mobitela i lokacija na karti) koji su dostavljeni od strane Županijskog centra 112 Varaždin nadležnoj policijskoj postaji, omogućili su identificiranje pozivatelja.

Deklaracijom iz 2007 godine koju je prihvatio Europski parlament, 11. veljače izabran je kao Dan jedinstvenog broja za hitne službe 112 te se kao takav obilježava u Europskoj uniji pa tako i u Republici Hrvatskoj.

Područni ured civilne zaštite Varaždin tako je prigodno obilježio ovaj dan organizirajući orijentaciono kretanje na Ravnoj gori za pripadnike žurnih službi ( OKC PU Varaždin, HMP Varaždin, JVP Varaždin, HGSS Varaždin), pripadnike gradske i županijske organizacije Crvenog križa, pripadnike 2.mehanizirane bojne „PUME“ , predstavnike Varaždinske županije, Grada Varaždina, Grada Lepoglave i Općine Bednja te predstavnike i čelništva Ravnateljstva civilne zaštite.

Djelatnici centra 112, kao i pripadnici svih žurnih službi, na usluzi su građanima 24 sata, bez obzira na vrstu nesreće i ugroze, uvijek moraju biti prisebni i koncentrirani kao bi građani dobili pravovremenu i adekvatnu pomoć.

Inače, sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i osigurava neprekidno zaprimanje dojava o neposrednim i nadolazećim opasnostima, koordinaciju hitnih službi te provedbu uzbunjivanja građana kojom se skreće pozornost na opasnost s pružanjem informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.

Osnovne prednosti i značajke broja 112:
• pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi koje je potrebno aktivirati u hitnoj situaciji,
• jednim pozivom moguće je alarmirati nekoliko službi jer nakon dojave na broj 112 operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju,
• hitnim službama je olakšan rad jer operater na broju 112 „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili npr. opetovane pozive u situacijama kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih dojavitelja.

Ugradnjom uređaja e-poziv u vozila omogućena je uspostava kontakta sa najbližim centrom 112 što omogućuje angažiranje žurnih službi kada povrijeđeni nisu u mogućnosti zbog povreda komunicirati i sami zatražiti pomoć. U 2019 godini Županijski centar 112 zaprimio je 3 takva poziva iz vozila ali na sreću nije bilo potrebo angažiranje žurnih službi.