Putničke agencije te uvoznici/izvoznici su najviše osjetili posljedice epidemije Foto: Ilustracija

Čak 80 posto domaćih tvrtki na području Hrvatske osjećaju posljedice korone virusa

HGK | 19.3.2020. u 18:31h | Objavljeno u Aktualno

Najnovija anketa HGK pokazuje da 80 posto domaćih tvrtki osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje, što je porast od 13 postotnih poena u samo 16 dana. Gotovo 60 posto tvrtki je prijavilo kako su do sada zabilježile gubitke do 500.000 kuna (+5pp u odnosu na prethodno mjerenje), a ukoliko situacija potraje, 11 posto ih očekuje gubitke veće od milijun kuna.

- Najpogođeniji su i dalje turizam, poljoprivreda i prijevoz, a zbog odluke o otkazivanju masovnijih okupljanja među najugroženije djelatnosti sada su ušle i umjetnost, zabava i rekreacija. Posebno zabrinjava podatak da 6 posto mikro poduzeća i 3 posto velikih kompanija procjenjuje da će morati ugasiti poslovanje ako se ovakvo stanje nastavi još mjesec dana - istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović komentirajući rezultate ankete.

Najveći porast udjela pogođenih tvrtki u odnosu na prethodno mjerenje bilježe obrazovanje, uslužne djelatnosti te stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, a najčešće poteškoće poduzetnika i dalje su vezane uz dovršenje postojećih i već ugovorenih poslova (rast od 9 pp) te smanjenu potražnju na domaćem tržištu (+8pp).

Putničke agencije su bile prve na udaru krize pa ne iznenađuje da ih preko polovice prijavljuje pad bookinga od 20 do 60 posto.

Što se izvoza i uvoza tiče, podjednak broj tvrtki osjeća poteškoće (oko 65 posto), s tim da je osjetno narastao broj srednjih i velikih tvrtki koje zbog blokade granica imaju otežan uvoz. Djelatnosti koje bilježe najveći pad uvoza su i dalje putničke agencije te prijevoz i skladištenje, a s tim problemom se sve češće suočavaju i tvrtke iz prerađivačke industrije, građevinarstva i trgovine na veliko i malo. Pad izvoza i uvoza najviše se osjeti u Istarskoj i Varaždinskoj županiji.

Prema posljednjim rezultatima ankete 7 posto tvrtki ima radnike u samoizolaciji. Među njima više od polovine koristi mogućnost rada od kuće, dok u 30 posto tvrtki rad od kuće nije moguć. Mikro tvrtke su i dalje najfleksibilnije po tom pitanju (59 posto podržava mogućnost rada od kuće).

U anketi HGK je do sada sudjelovalo gotovo 2000 tvrtki iz cijele zemlje.