Bosilj: "Nakon nagodbe s T&H Investom, na redu su bale" Foto: Ilustracija/Arhiva VV

Bosilj: "Nakon nagodbe s T&H Investom, na redu su bale"

Ivica Kruhoberec | 18.4.2022. u 19:00h | Objavljeno u Aktualno

Gradski vijećnici, koji su glasali za nagodbu s T&H Investom, pokazali političku odgovornost u uvjetima kad se na toj temi mogu skupljati jeftini politički poeni, nabacivati demagogija i populistički nuditi rješenja, koja to nisu, a druga je dimenzija je puno značajnija i odnosi se na stratešku važnost ove odluke jer se njome stvara dobra podloga za dodatni poticaj razvoju našega grada, ističe Neven Bosilj, varaždinski gradonačelnik, nakon što je varaždinsko Gradsko vijeće iz drugog pokušaja izglasalo rebalans gradskog proračuna te prihvatilo sporazum o mirnom rješenju sudskih sporova s tvrtkama obitelji Patafta.

- Zbog tih sporova postojala je ozbiljna opasnosti za gradske financije koja se mjeri desecima milijuna kuna. U slučaju nepostizanja nagodbe, taj bi financijski uteg s godinama postajao sve teži. Iznosi koje bi Grad morao platiti u slučaju vrlo izglednih gubitaka tih sporova u ovom trenutku bili su oko 140 milijuna kuna s tendencijom dodatnog rasta zbog zateznih kamata i sudskih troškova. Samo za zemljište u Ul. Vilka Novaka prijetila nam je gotovo sigurna isplata odštete u visini 77 milijuna kuna jer je Grad izgubio spor s Ekos-om za slično zemljište na istoj lokaciji. A kroz nekoliko godina opterećenje gradske blagajne moglo se popeti i do 200 milijuna kuna i više nismo imali vremena čekati “efikasno” hrvatsko pravosuđe.

Zašto se Grad Varaždinu našao u takvoj situaciji?

Sada nisu važne rasprave o mnoštvu loših odluka bivše gradske vlasti, nečinjenju, guranju problema pod tepih, netransparentnosti... Važno je da smo prekinuli taj začarani krug i, uz veliku podršku i razumijevanje većine gradskih vijećnika, napravili oštar rez i postigli kompromis. Kada ovaj sporazum uskoro stupi na snagu, Grad će imati na raspolaganju zemljišta u Ul. Vilka Novaka gdje ćemo dalje razvijati novo naselje, graditi javne sadržaje poput vrtića, novih POS zgrada i zgrade za mlade. Bitno je i istaknuti da smo ovom nagodbom došli u posjed zemljišta koja su nam potrebna za izgradnju ceste koja će spojiti gospodarsku zonu u Jalkovcu sa zapadnom obilaznicom Varaždina. Time bi se kroz nekoliko godina konačno preusmjerio kamionski promet s gradskih cesta u naseljima Biškupec, Jalkovec i Poljana Biškupečka, a izgradnjom podvožnjaka Wissertova – Supilova, kojeg ćemo uskoro predstaviti javnosti, i taj kvart će biti u potpunosti integriran, a tzv. kućanska rampa će zauvijek postati prošlost. Također, objedinjavanjem zemljišta u gospodarskoj zoni Brezje, uz otkup bivše Varaždinkine farme, stvorili smo uvjete da se ta zemljišta komunalno urede i prodaju zainteresiranim investitorima. U ovom trenutku u Gradu su zaprimljena pisma namjere i interes desetak investitora i zato nam je apsolutni prioritet stavljanja zone Brezje u punu funkciju. Naravno, za to nam je potreban onaj najvažniji korak koji je pred nama, a to je rješavanje baliranog otpada u Brezju.

Vrijeme je, kao što ste i sami rekli, da se konačno makne balirani otpad iz Brezja. No, kako?

Bale na jugoistočnom ulazu u Varaždin još su jedan od onih teških i naslijeđenih problema, koje se ne može riješiti tako da okrenete glavu na drugu stranu i ne vidite tu hrpu raspadajućih bala otpada na ulazu u grad, koje su trajna ekološka ugroza. Jednako kao i u slučaju nagodbe za ove sporove koji se vuku već desetljeće i pol u našem gradu i koji su nam poput nekakvog mača nad glavom cijelo to vrijeme, bivši gradonačelnik je stvorio probleme u svom prvom poluvremenu političkog života, a onda u drugom poluvremenu nije iste mogao ili želio riješiti. Prije manje od godinu dana, na zadnjim lokalnim izborima odsviran mu je kraj političke karijere, ali problemi su i dalje ostali... 

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...