„Bosilj barata manipulativnim i neistinitim podacima, tvrdeći da bi Grad trebao Marlexu platiti znatno više od cijene VTC-a“

vv | 12.4.2024. u 13:00h | Objavljeno u Aktualno

Kad bi nam profit bio jedini motiv i interes, tada Gradu uopće ne bi slali nikakve prijedloge želeći na inicijativu stanara oko VTC-a riješiti njihov problem, nego bi upravo stanarima naplatili korištenje prometnice i parkirališnih mjesta, ukazuje Rauš te napominje da na njihove prijedloge već godinu dana nema odgovora

Nakon varaždinskoga gradonačelnika Nevena Bosilja, i direktor tvrtke Marlex Pro Marijan Rauš oglasio se u vezi situacije oko zgrade VTC-a, odnosno činjenice da stanari okolnih stambenih zgrada nemaju prilaz vozilima do ulaza po javnoj površini, a nemaju ni javna parkirna mjesta, tako da su prisiljeni parkirati se i voziti se po privatnoj parceli zbog prekrajanja i spajanja čestica prije dvadesetak godina.

Kompenzacija, zamjena, donacija…

- Iako nemamo običaj komunicirati putem medija, radi potpunog i istinitog informiranja javnosti smatramo potrebnim prije svega ukazati da je Marlex još prije godinu dana pisanim putem ponudio Gradu Varaždinu otkup dijela parcele oko VTC-a za uređenje prometnice, a sve u cilju rješavanja problematike puta i parkinga za stanare zgrada oko "VTC-a", navodi Rauš te naglašava da na postojeću situaciju Marlex nije mogao utjecati s obzirom da je ona posljedica nekih prijašnjih vremena, ali je zato ponudio konstruktivna rješenja koja su svima prihvatljiva, osim gradonačelniku Bosilju.

Naime, kako podsjeća, Marlex je nudio Gradu na otkup dio parcele oko zgrade VTC-a po srednjoj cijeni koju će odrediti sudski vještaci angažirani od Grada Varaždina i Marlexa zasebno.

-Dakle, po cijeni o kojoj odlučuju stručne i nepristrane osobe, a ne Marlex proizvoljno. Također, Marlex je u tom slučaju bio spreman darovati Gradu Varaždinu i dodatno zemljište oko VTC-a u površini od 1700 kvadrata, a umjesto plaćanja dijela parcele prihvatio je buduću kompenzaciju s komunalnim doprinosom ili zamjenu za neko drugo zemljište u vlasništvu Grada Varaždina. Uz to, Marlex je ponudio i donaciju 10-20 posto zaprimljenog novčanog iznosa u korist bilo koje javne ustanove, bolnice ili sl, podsjeća Rauš.

Na navedeni prijedlog Grad, kako naglašava, nikada nije službeno odgovorio.

-Uostalom, odgovorio nije ni na brojne druge upućene dopise, osim što je putem medija prvo rekao da će Grad u interesu stanara proglasiti javno dobro na dijelu parcele, a kasnije da se Grad uopće neće uključivati u ovu problematiku. Gradonačelnik je valjda postao svjestan da za proglašenje javnog dobra treba platiti naknadu na oduzeti dio parcele, a to je upravo na tragu onoga što je predlagao i sam Marlex, osim što je Gradu ponudio i spomenute benefite, čega nema u postupku proglašenja javnog dobra. Naravno, Grad je odustao od navedenog, kao što do dana današnjeg nije angažirao procjenitelja za navedeni dio nekretnine, ukazuje direktor tvrtke Marlex Pro.

Služnosti - nema

Nadalje, ističe da su neistinite tvrdnje da je na predmetnoj parceli oko "VTC-a" stečena bilo kakva služnost.

-Naravno da je stanarima nužno omogućiti nužan pristup do njihovih nekretnina, kao i svim vozilima hitne pomoći, vatrogascima i drugim službama, međutim, nužan pristup ne podrazumijeva korištenje prometnice oko "VTC-a", budući da stanari imaju i na drugi način nužan pristup do svojih nekretnina. A budući da gradonačelnik iz samo njemu poznatih razloga nije zainteresiran za rješavanje problema oko 2.000 ljudi, tendenciozno nastoji ovu problematiku podići na političku razinu, tvrdeći da je su Marlex i HDZ u nekakvoj političkoj sprezi. O neistinama gradonačelnika govore već i same činjenice da su se pojedini vijećnici HDZ-a uključili u navedenu problematiku tek nedavno, a prijedloge Gradu je Marlex poslao prije godinu dana, neovisno o bilo kojim političkim opcijama ili strankama, napominje Rauš.

Posebno naglašava da Bosilj barata manipulativnim i neistinitim podacima u svom posljednjem medijskom istupu kad tvrdi da bi Grad Marlexu trebao platiti 1.882.540,96 EUR-a, a da je to znatno više od iznosa za koji je Marlex kupio "VTC" te da mu takvo rješenje nije održivo niti kao gradonačelniku niti kao čovjeku.

-Prije svega gradonačelniče, Grad ne bi morao Marlexu platiti 1.882.540,96 EUR-a, budući da je to procjena cijele parcele oko VTC-a, a ne dijela koji bi trebao pripasti Gradu. Ovdje valja napomenuti i da tu nije uzeto u obzir niti vrijednost zemljišta od 1700 kvadrata, koje je Marlex bio spreman darovati Gradu, a niti pak dodatna donacija Marlexa, navodi Rauš.

Napominje da gradonačelnik također zaboravlja da je prijašnja parcela oko VTC-a bila potpuno ruševna i nefunkcionalna, a da je Marlex samo u prometnicu, koja bi trebala pripasti Gradu, uložio više od 350 tisuća EUR-a vlastitih sredstava u privođenje ceste svrsi, novog asfalta i sl., a što sve ulazi u vrijednost parcele.

Za odvjetnike koliko i za stanare

-Nadalje, iz javno dostupnog dokumenta - sudskog rješenja o dosudi - vidljivo je da je Marlex zgradu VTC-a stekao za iznos preko 5,5 milijuna EUR-a, a za sada je u nju uložio još dodatnih 4 milijuna, tako da se nadamo da će gradonačelnik stati s neistinitim izjavama koje štete ugledu društva.  A kad se uzme u obzir površina parcele za prometnicu, koju bi po prijedlogu trebao otkupiti Grad, ulaganje u infrastrukturu navedene prometnice od strane Marlex-a te umanjenje za vrijednost zemljišta oko VTC-a koje bi Marlex darovao Gradu, realni trošak za Grad bi bio manji od 700 tisuća EUR-a, i to Grad ne bi morao platiti, već bi mogao kompenzirati ili dati zamjensko zemljište, ukazuje direktor Marlex-a.

U kontekstu svega, pita Bosilja je li mu kao čovjeku i gradonačelniku prihvatljivo platiti odvjetnike više od 500 tisuća eura, kupovati zemljišta na Banfici i Grabanicama ili  htjeti kupiti zemljište u Brezju za milijun eura, a ovdje mu nije prihvatljivo riješiti višegodišnju problematiku 2.000 ljudi oko VTC-a.

-A kad nas gradonačelnik već proziva za ostvarenje profita, možemo mu samo odgovoriti da kad bi nam profit bio jedini motiv i interes, tada Gradu uopće ne bi slali nikakve prijedloge želeći na inicijativu stanara oko VTC-a riješiti njihov problem, nego bi upravo stanarima naplatili korištenje prometnice i parkirališnih mjesta, što s proračunatim troškovima održavanja prometnice i navedene infrastrukture ispada oko 350 eura mjesečno po svakom okolnom stanu oko VTC-a, prema procjeni sudskog vještaka. S obzirom na sve navedeno, neka javnost procijeni je li Marlexu cilj isključivo profit ili gradonačelnik zbog svoje nekompetencije ili drugih motiva ne želi riješiti problem stanara oko "VTC-a", navodi Rauš te napominje da se dogovor trenutno može postići samo s Marlex-om, a kasnije, kad se prodaju nekretnine, sporazum će se morati postizati s puno većim brojem sudionika, što će vjerojatno biti nemoguće pa stoga poručuje gradonačelniku neka probleme stanara ne rješava medijskim putem, nego neka se što žurnije aktivno uključi, odnosno odazove skupu stanara te istinski sasluša prijedloge i probleme ljudi.