Edukativni seminar: Kulturni, edukativni i urbani turizam u funkciji razvoja destinacija i DMK

| 19.1.2016. u 16:43h | Objavljeno u Aktualno

U organizaciji Turističke zajednice Varaždina i Udruge neovisnih putničkih agencija Hrvatske, 20. siječnja u 10 sati u palači Herzer održat će se edukativni seminar na temu kulturni, edukativni i urbani turizam u funkciji razvoja destinacija i DMK.

Projekt edukacija koji podupire i financira Ministarstvo turizma RH ima zadatak podići razinu znanja i vještina dionika turističkog sektora u kreiranju novih sadržaja i proizvoda urbanih destinacija u funkciji razvoja DMK, za PPS period i nove korisnike. Najnovija svjetska istraživanja pokazuju rast urbanog turizma u svijetu 2007.-2014. u iznosu od 82%, a jednako tako rast međunarodnog turizma mladih. Istovremeno urbani turizam čini više od 22 posto ukupnog volumena svjetskog turizma.

UNWTO navodi urbani turizam kao ključni faktor razvoja gradova. Hrvatski gradovi u tom kontekstu traže svoje mjesto i vidljivost, posebice oni s bogatom baštinom. Podaci DZS-a RH pokazuju značajniji rast u segmentu broja posjetitelja urbanog turizma RH tek u 2014. godini i to u prosjeku 12 posto, najviše u tijeku vrhunca sezone.

Turizam mladih s druge strane namijenjen je za sada gotovo isključivo domaćim korisnicima te nedovoljno okrenut međunarodnom tržištu mladih koje prema podacima UNWTO&WYSE Travel Confederation bilježi još 2010. godine prihod od 165 milijardi američkih dolara, s prosjekom potrošnje po putovanju od oko 2600 US$. Očekuje se da će i ostvareni broj od 190 milijuna putovanja mladih u 2012. godini u 2020. porasti na 300 milijuna. Međunarodno tržište mladih ima svoje pozitivne osobitosti: mladi kreiraju trendove, kreiraju informaciju, pioniri su u otkrivanju destinacija, traže „cool factor”, autentična lokalna iskustva, a kao izrazito društvena bića, stalno su on line te u realnom vremenu pružaju informacije o odredištu u kojem borave.

Cilj projekta je podizanje konkurentnosti hrvatskog turizma kroz nove proizvode kulturnog, kreativnog i urbanog turizma za nova tržišta s naglaskom na jačanje destinacija i DMK u provedbi Strategije razvoja turizma u Republici Hrvatskoj do 2020, s posebnim naglaskom na isticanju kreativnosti, promocije i očuvanja kvalitetnih prostora hrvatskih gradova

Edukacija je usmjerena na podizanje kvalitete ljudskih potencijala za: djelatnike u malim i mikro poduzećima, posebice u turizmu, turističkim agencijama i DMK, hotelima, smještajnim objektima, turističkim zajednicama, fotografe i sl. direktore TZ, predstavnike organizacija, institucija i asocijacija cijelog destinacijskog okružja građane, studente te sve zainteresirane za razvoj inovativnih proizvoda urbanog, kulturnog, kreativnog i edukativnog turizma, s naglaskom na tematske proizvode.