TEST: Vozili smo novu Mazdu 6 CD150 Revolution

Željko Pavlek | 17.8.2016. u 20:07h | Objavljeno u Sponzorirano
Ljekarne VŽŽ

Već na prvi pogled Mazda 6 CD150 Revolution plijeni svojim izgledom, što zapravo i ne čudi ako se zna da je riječ o nagrađivanom „KODO dizajnu – duša pokreta“, inspiriranom kretanjem životinja.

Aerodinamične i elegantne linije karoserije, upečatljiva prednja svjetla, trodimenzionalna prednja maska, ali i širina vozila, svakome će izmamiti pogled, u što smo se i sami uvjerili dok smo parkirali „karavan šesticu“ za fotografiranje. Još kad tome dodate doista impresivnu kvalitetu izrade i sve vozne i sigurnosne odlike Mazde 6, priča o ovom vozilu jednostavno ne staje sa superlativima. Mazda 6 CD150 Revolution, koju smo testirali, prostrana je obiteljska limuzina, dizelaš, jačine motora 150 KS sa šeststupanjskim mjenjačem prijenosa brzine. Ovjes pruža izvrstan odziv na gradskim ulicama, kao i zavojitim cestama, u što smo se uvjerili vozeći „šesticu“ na serpentinama kod Očure.

Inovativna Mazdina SKYAKTIV tehnologija i ekstremno učinkoviti motori rezultiraju da ovo vozila prosječno troši 4,4 litara dizela na 100 kilometara i ima izrazito nisku emisiju CO2, što je više nego značajno za današnje kupce vozila. Baš kao i provjerena vrhunska kvaliteta izrade japanskih vozila, koja rezultira niskim troškovima održavanja.

Inteligentni sustavi

Lepeza inteligentnih sustava ovog vozila doista impresionira. Mazda 6 ima i–STOP pametni sustav za zaustavljanje i uključivanje motora (prvi start – stop) sustav na svijetu koji ponovo pokreće motor pomoću izgaranja. Kad zaustavite vozilo, sustav neprimjetno zaustavi motor, ali čim pritisnete papučicu gasa, odmah ga ponovo pokreće. Sve to gotovo bešumno.

„Šestica“ ima i dinamičku kontrolu stabilnosti s regulacijom proklizavanja, sustav nadzora mrtvog kuta, upozorenje za bočni promet straga, sustav nadzora tlaka u gumama, sustav upozorenja vozača na umor, sustav zadržavanja vozila u voznom traku i da ne nabrajamo dalje. Te sigurnosne odlike danas su za svakog vozača iznimno važne, ako ne i najvažnije. Sustav MZD Connect u Mazdi 6 je pak priča za sebe jer objedinjuje komunikaciju, zabavu i navigaciju pa putovanje ovim vozilom prerasta u doživljaj. Sustavom se upravlja pomoću središnjeg „touch screen“ zaslona u boji, dijagonale 7“, HMI komandera ili glasovnim komandama.

Iako možda za neke zvuči komplicirano, vjerujte, upravljanje svim sustavima u Mazdi 6 vrlo je jednostavno. U vozilo je ugrađen kvalitetan BOSE audio sustav. Treba izdvojiti i Mazdine i-ACTIVSENSE tehnologije, zapravo zbir sigurnosnih značajki koje koriste senzore i kamere kako bi pratile prostor oko vozila dok vozite. Duga svjetla bez zasljepljivanja omogućuju, primjerice, da vozite s dugim svjetlima cijelo vrijeme radi bolje vidljivosti, a da pri tom ne ometate vozače drugih vozila koji vam dolaze ususret.

KARAKURI sjedala

Svaku pohvalu zaslužuje prostranost i udobnost Mazde 6, poglavito sustav sjedala Karakuri. Stražnja se sjedala mogu preklopiti povlačenjem polugica smještenih u prtljažniku, čime se dobiva velik i potpuno ravan pod prtljažnog prostora. Prtljažnik je dovoljno prostran i dubok, za prtljagu za duga obiteljska putovanja. Vozilo ima grijana prednja sjedala, podešavanje lumbalnog dijela vozačevog sjedala i brojne druge pogodnosti koje jamče udobnost u vožnji.

Mazdu 6 CD 150 Revolution možete ovisno o jačini motora i paketa opreme kupiti u AC KOS-u (tel 042/440 001), ovlaštenom distributeru Mazdinih vozila u Varaždinu, po cijeni od 260.401 kunu (uključena i trošarina).