Najbolje hrvatske web trgovine dolaze iz varaždinskog "Markera"

Varaždinske vijesti | 17.4.2019. u 09:30h | Objavljeno u Sponzorirano

U jeku gospodarske recesije 2011. godine nekoliko prijatelja različitih IT profila odlučilo je udružiti snage i pokrenuti tvrtku specijaliziranu za izradu web trgovina. Njihov “Marker” danas ima reputaciju tvrtke koja kreira najkvalitetnija rješenja web shopova, i to ne samo na području Hrvatske, nego i cijele regije. Tvrtka je smještena u poslovnoj zoni Jalkovec, a među njezinim osnivačima su Domagoj Markanović, Mile Lazar, Ivan Hobor i Ivica Kruhek.


Što brže do narudžbe

- U proteklih sedam godina izradili smo 120 web shopova i naša rješenja redovito osvajaju nagrade na domaćim i regionalnim natjecanjima. Od početka smo se orijentirali na kvalitetu, pratimo najnovije trendove i znanje je naša najveća snaga. Danas smo na glasu kao tvrtka koja isporučuje isplative web trgovine putem kojih firme zarađuju više nego na nekim drugim rješenjima. Naši su web shopovi bolje posloženi, fokusirani smo na detalje i pristupačnost potencijalnim kupcima. Cilj nam je napraviti platformu na kojoj kupac može što lakše zaključiti narudžbu kako bi se ostvarilo što više prodaja. Da bismo napravili takvu trgovinu treba znati gledati očima prosječnog hrvatskog posjetitelja interneta i prilagoditi se široj populaciji, a ne samo onima koji već imaju iskustva s kupovanjem na internetu - ističe direktor tvrtke Ivica Kruhek navodeći primjer klijenta koji je prelaskom na Markerovu web trgovinu u prvih mjesec dana, uz ista ulaganja u marketing, povećao promet preko interneta za stotinu posto, a to u njegovu slučaju znači milijun kuna više mjesečnog prometa.

_DSC0054.jpg

No da bi došli do današnje razine poslovanja morali su proći svoj razvojni put, a na početku nije uvijek sve išlo glatko. Pojavivši se na tržištu kao nova tvrtka, bez referenci, i to iz Varaždina, s idejom da klijentima nude ultra kvalitetna rješenja koja onda imaju i svoju cijenu, na početku nisu uvijek nailazili na željeni odjek.


I konkurencija uči od njih

S vremenom su zadobili povjerenje kupaca, orijentirali se na izradu top web trgovina i postali najbolji u svojoj “proizvodnoj” niši. Također ističe da je za razvoj tvrtke bilo važno postavljanje strukture i međusobna raspodjela posla tako da se Markanović usredotočio na razvoj korisničkog iskustva i dizajn, Lazar na razvoj sučelja za korisnike, Hobor na programiranje i organizaciju baza podataka, a Kruhek na vođenje tvrtke, prodaju i marketing.
Svaki od njih postupno je razvio svoje timove koji su prerasli u zasebne odjele tako da ih je u tvrtki danas ukupno 24-ero zaposlenih.
S vremenom su također počeli ulagati u vlastitu vidljivost na tržištu i sudjelovati na brojnim konferencijama specijaliziranim za web trgovinu, od Ljubljane i Zagreba do Sarajeva i Beograda, na kojima su danas među glavnim gostima predavačima.
Svi od nas očekuju da prezentiramo nova, sjajna rješenja ili prenesemo najnovije trendove. U publici često vidim konkurenciju koja je došla nešto naučiti od nas - govori Kruhek.
Osim na svoju osnovnu djelatnost, izradu web trgovina, postupno su za svoje klijente počeli raditi i marketing na webu tj. društvenim mrežama, jer su to klijenti od njih tražili.
- Događalo se da izradimo fantastičan web ali ako klijent nema nikakav marketing ili mu je loš, tada od našeg web shopa neće imati previše koristi. To je kao da kupite Mercedes kojeg nećete voziti. Shvatili smo da klijentima treba podrška i u drugoj fazi korištenja web shopa pa im zato pružamo miks usluga; izradu web shopa i marketing na internetu - govori Kruhek ističući da “Marker” godišnje izradi najviše web trgovina u Hrvatskoj i to za različite djelatnosti, od proizvođača zdrave hrane do trgovina specijaliziranih za biciklizam, prodavače klima-uređaja i slično.

_DSC0083.jpg

Više od milijun artikala

- Putem naših web shopova godišnje se napravi oko 120 do 150 tisuća narudžbi i oko 200 milijuna kuna prometa. Trenutačno se preko njih prodaje više od milijun različitih artikala - opisuje Kruhek napominjući da im hrvatsko tržište polako postaje premalo tako da se u budućnosti planiraju okrenuti prema inozemstvu i to u dva smjera; prema istoku, jer u cijeloj regiji gotovo da nemaju konkurencije po pitanju kvalitete, i prema zapadu, gdje mogu postići bolju cijenu svojih usluga.
- Naši glavni klijenti su uglavnom lideri u svojim branšama. Također smo zanimljivi klijentima koji već imaju web shop ali žele bolje i profesionalnije rješenje i velikim igračima koji u startu žele vrhunski proizvod - govori nam Kruhek ističući da je u njihovu poslu sve podložno konstantnim promjenama, ali i kontinuiranom radu na sebi.
- Iz godine u godinu rastemo za 30 posto i u tom stalnom rastu gotovo da nema prostora i vremena za fazu stabilizacije. Da ne volimo ovaj posao, ne bismo to mogli raditi takvim tempom - zaključuje Kruhek.

Najnagrađivaniji u svojoj branši

U posljednje dvije do tri godine “Marker” je za svoja rješenja na raznim natjecanjima s područja e-commerca i web trgovine osvojio 13 nagrada, dok ih ostale tvrtke u njihovoj branši osvoje tek po nekoliko. - Uskoro će se održati natjecanje u Zagrebu za koje je pristiglo 190 prijava. Prvu selekciju prošlo je njih stotinu, a među njima je 26 naših rješenja web trgovina, tako da očekujemo nove nagrade. Najbolja se rješenja biraju temeljem ocjena kupaca, tehničke analize i stručne ocjene međunarodnog žirija - kaže Kruhek.
U posljednje dvije do tri godine "Marker" je za svoja rješenja na raznim natjecanjima s područja e-commerca i web trgovine osvojio 13 nagrada, dok ih ostale tvrtke u njihovoj branši osvoje tek po nekoliko.
- Uskoro će se održati natjecanje u Zagrebu za koje je pristiglo 190 prijava. Prvu selekciju prošlo je njih stotinu, a među njima je 26 naših rješenja web trgovina, tako da očekujemo nove nagrade. Najbolja se rješenja biraju temeljem ocjena kupaca, tehničke analize i stručne ocjene međunarodnog žirija - kaže Kruhek.

Sve više žena u IT-iju

S obzirom na manjak djelatnika na području IT-ija, zanimalo nas je kako se u “Markeru” nose sa sve većim problemom dostupnosti adekvatno obrazovane radne snage. - Ima sjajnih pojedinaca koji su motivirani, ulažu sebe u posao i oni brzo napreduju. Imamo kolegicu koja je došla na praksu prije dvije i pol godine i danas je voditeljica odjela. Bez obzira na obrazovanje koje imaju, potrebno nam je i do godinu dana educiranja novih djelatnika da ih osposobimo za rad jer u ovom poslu stalno treba usvajati nove inovacije i trendove - kaže Kruhek uz napomenu da su na početku bili dominantno muška firma, a danas je već oko 40 posto žena. Prema njegovu mišljenju, žene su češće spremnije raditi na sebi, dodatno se educirati i proaktivnije su.
S obzirom na manjak djelatnika na području IT-ija, zanimalo nas je kako se u "Markeru" nose sa sve većim problemom dostupnosti adekvatno obrazovane radne snage.
- Ima sjajnih pojedinaca koji su motivirani, ulažu sebe u posao i oni brzo napreduju. Imamo kolegicu koja je došla na praksu prije dvije i pol godine i danas je voditeljica odjela. Bez obzira na obrazovanje koje imaju, potrebno nam je i do godinu dana educiranja novih djelatnika da ih osposobimo za rad jer u ovom poslu stalno treba usvajati nove inovacije i trendove - kaže Kruhek uz napomenu da su na početku bili dominantno muška firma, a danas je već oko 40 posto žena. Prema njegovu mišljenju, žene su češće spremnije raditi na sebi, dodatno se educirati i proaktivnije su.