Mir vam ostavljam, mir vam svoj dajem! (Iv 14, 23-29)

Napisao/la: -

U Lukinom izvještaju iz Djela apostolskih čitamo o apostolskom saboru u Jeruzalemu na kojem je odlučeno da se poganima prilikom krštavanja ne nameću nepotrebni židovski vjerski običaji. Problem je nastao u Antiohiji, prvoj zajednici sastavljenoj pretežno od obraćenih pogana.

Naime, kršteni Židovi iz Jeruzalema tvrdili su da za spasenje nije dovoljno biti kršten na ime Isusovo nego se muškarci trebaju i obrezivati u znak uključivanja u izabrani narod Božji. Na vijećanju su se sastali apostoli, starješine već osnovanih kršćanskih zajednica i jeruzalemska zajednica vjernika. Pavao je izvijestio o svom misionarskom radu među poganima te predložio da im se ne nameću židovski vjerski običaji, jer bi to učinilo kršćanstvo samo još jednom sljedbom u židovstvu, a ne novom svjetskom religijom.

Tražeći rješenje oni su molili, razmišljali nad Božjom riječi i osluškivali poticaje Duha Svetoga. Bili su uvjereni da je njihova odluka kako nije potrebno tražiti od krštenih pogana da obdržavaju i židovske običaje donesena po nadahnuću Duha Svetoga. Za Crkvu je to važna prekretnica jer tako su uistinu svi ljudi dobili priliku zadobiti spasenje, kako je to Isus i navijestio. Ovakva praksa okupljanja i vijećanja vodstva Crkve na crkvenim koncilima i saborima ostala je prisutna sve do danas.

U kontekstu odluke prvog sabora u Jeruzalemu Ivan nastavlja s opisom viđenja nebeskog Jeruzalema koji silazi od Boga kao znak da spasenje pojedinaca i cijelog čovječanstva nije ljudsko dostignuće nego Božji dar. Za Židove je hram bio središte okupljanja i štovanja Boga. U novom Jeruzalemu hram je sam Bog i proslavljeni Jaganjac. To znači da se prvi kršćani ne okupljaju u vidljivim zgradama niti imaju jedno središnje mjesto bogoštovlja. Gdje god se okupe na euharistiju - Bog i proslavljeni Jaganjac su s njima.

Nastavak Isusova govora na posljednjoj večeri u današnjem evanđelju vrlo je znakovit. Obećava da će po svojoj riječi biti prisutan u srcima svih nas vjernika, ukoliko je budemo obdržavali. Isus traži da njegovi sljedbenici kroz povijest čuvaju njegovu riječ, a ono se očituje u obdržavanju onoga što je on činio i govorio. Čovjek sam to ne može i zato nam obećava Duha Branitelja koji će nas poučavati i nadahnjivati u nasljedovanju Isusa.

Duh Sveti potiče i pastire Crkve i vjernike laike da svi zajedno čuvaju riječ Isusovu i nastoje biti jasan znak spasenja koje Bog u Kristu nudi ljudima i narodima svih vremena. Svjestan da će vjernici u nasljedovanju imati problema, najesnoća, nemira, straha, kriza i sumnji, Isus preko apostola svima nama daje svoj mir. Taj mir nalazimo u čitanju Božje riječi, u slavljenju nedjeljne euharistije.

Imamo li povjerenje u Isusove riječi poziva i utjehe? Jesmo li postojani u nasljedovanju Krista? Slavimo li Kristovo Vazmeno otajstvo uvijek s istim zanosom i ljubavlju? Koliko smo redoviti i aktivni u našem zajedništvu na nedjeljnim euharistijskim slavljima? Radujemo li se našem susretu s Ocem nebeskim - vjerujemo li uopće u taj susret?

Vladimir Cesar

kolumnist

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.