Krist je moj kralj?! (Lk 23, 35-43)

Napisao/la: -

Današnje Lukino evanđelje povezuje Krista s mukom i raspećem na križu na Veliki petak. Očito nam Crkva želi naglasiti kako se Isusovo kraljevstvo razlikuje od vladavine državnika ovoga svijeta. Prolaznici, vjerski poglavari i vojnici izruguju se Isusovoj trenutnoj nemoći, rugaju mu se i iznad glave stavljaju natpis – kralj židovski. Jedina moć koju je raspeti Isus imao u tom trenutku jest moć nad srcima ljudi. Ona se ne oslanja na oružje, već želi ljubavlju osvojiti ljude. I ta je ljubav istodobno svemoćna i nemoćna, ovisno o tome je li prihvaćena ili odbačena. Tako jedan razbojnik Isusa grdi i izruguje, a drugi uviđa da se tu događa nešto više, da je na djelu ljudska zloća. Stoga moli Isusa da ga privuče k sebi, u svoje kraljevstvo - i on mu obećava vječni život.

Nadalje, židovski vjerski vođe rugaju mu se i pozivaju neka siđe s križa pa će mu povjerovati, a rimski satnik koji je gledao Isusovo umiranje uviđa da je on drugačiji od onih koje je u svojoj vojničkoj karijeri razapeo. Shvatio je da je Isus iz ljubavi prema čovjeku umirao mirno i bez proklinjanja, čak je i oprostio svojim neprijateljima i sucima. Isus je svakom zlu pristupao s dobrotom i milosrđem. Nije došao uništiti svijet, nego ga spasiti. Isus je spasitelj jer je postao jednak običnim ljudima te im tako vratio dostojanstvo Božjih sinova i kćeri. On nam se objavljuje kao prijatelj, brat i spasitelj. Vrhunac Isusove ljubavi i slave pokazuje se u milosrđu koje je jače od mržnje, nepravde i zlobe. Time započinje Isusovo kraljevstvo - kraljevstvo ljubavi i dobrote.

Današnjim liturgijskim slavljima Crkva nas poziva na ispovijedanje vlasti uskrslog Krista nad ljudskom poviješću i prirodom. Trebamo vjerovati da ljudska povijest ima smisla samo ako se razvija po Kristu i s Kristom. Svetkovina Krista Kralja, kojom završava liturgijska godina, poziva nas da prepoznamo i prihvatimo Božju čežnju za ljudskom ljubavlju, ali uvijek samo u slobodi i iz slobode. Ta ljubav prema nama pokazana je u žrtvi Isusa Krista koji je i ove nedjelje prisutan za našim euharistijskim stolom. Njegova predanost i bezuvjetna ljubav poziva nas da prihvatimo najizvrsniji, kraljevski put ljubavi čija moć uspravlja i oslobađa ljude, pobjeđuje nasilje i mržnju među njima. Tko njemu služi, čini to dragovoljno. Stoga, ne molimo Krista da od nas udalji križ nego da nam udijeli snagu da ga možemo nositi.

Suočavanje s križem stavlja pred nas izbor: odbaciti ili prihvatiti križ. Dok mnogi danas na razne načine pokušavaju nasilno odbaciti raspetoga Spasitelja i kralja, ima i onih koji su otvoreni njegovoj milosti. Kao i na Kalvariji, takvi su redovito u manjini. Pitajmo se u ispitu savjesti jesmo li u mnoštvu onih koji se izruguju raspetomu Kristu, ili smo među onima u manjini koji dragovoljno prihvaćamo križ i njegovu ljubav!

Vladimir Cesar

kolumnist

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.