FOTO Mali astronomi iz VI. OŠ Varaždin otkrivaju tajne svemira Foto: 6. OŠ Varaždin

FOTO Mali astronomi iz VI. OŠ Varaždin otkrivaju tajne svemira

Varaždinske vijesti | 2.2.2018. u 11:04h | Objavljeno u Društvo

Učenici VI. osnovne škole Varaždin na Astronomskoj grupi usvajaju različita znanja o astronomiji i srodnim znanostima.

- Svemir je oduvijek privlačio zanimanje brojnih pojedinaca, nebitno bili oni znanstvenici ili tek učenici. Svojim brojnim tajnama i prostranstvom nudi nepresušan izvor traganja i stjecanja spoznaja. Otkriti što više tajni svemira želja je koja je okupila velikih broj učenika na Astronomskoj grupi - kažu iz VI. osnovne škole.

Astronomska grupa je izvannastavna aktivnost namijenjena učenicima od 5. do 8. razreda. Iako se s radom započelo već prošle školske godine, ona je ove godine službeno pokrenuta zahvaljujući velikom zanimanju učenika. Voditeljice grupe Alenka Bađun i Bojana Perko naglašavaju kako je cilj ove grupe popularizirati astronomiju i srodne znanosti, ali ne stjecanjem samo teorijskih znanja, već i obilaskom različitih lokaliteta i izvođenjem praktičnih vježbi.

Astronomska_grupa_-_6_os_varazdin_1.jpg

- Sadržaj je bogat, a neke od tema su: Sunčev sustav, Zemlja, Mjesec, objekti u svemiru i brojne druge. Broj tema je beskrajan, kao što je i sam svemir - napominju voditeljice.

Astronomska_grupa_-_6_os_varazdin_3.jpg

S obzirom na to da je u grupi naglasak na tome da se znanja prije svega stječu praktičnim vježbama, učenici su velik broj sati posvetili izradi modela Sunčevoga sustava koji krasi školski hol te omogućava i drugim učenicima da steknu određena znanja. Učenici objašnjavaju kako su planete napravili kaširanjem i bojanjem balona. Pri tome su morali obratiti pažnju na veličinu planeta, njihovu boju te udaljenost od Sunca. Iskustvo smatraju jako vrijednim jer su na taj način naučili sve o planetima. Model je upotpunjen i tablicama koje stoje na zidu, a sadrže podatke o pojedinom planetu te na taj način omogućavaju i drugim učenicima da na zanimljiv način nauče nešto novo.

Astronomska_grupa_-_6_os_varazdin_2.jpg

Vrijedno praktično iskustvo predstavlja i Eratostenov eksperiment. Riječ je o međunarodnom eksperimentu u kojem je škola sudjelovala četiri puta, a u kojem se mjeri opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom, a za koji je potreban samo štap i Sunčeva sjena. Kako ističu iz škole, vrijednost eksperimenta je prije svega u tome što potiče istraživačko učenje. U radu se učenici koriste laptopom, stručnom literaturom, časopisima, kartama zviježđa, proučavaju internetske stranice vezane uz astronomiju poput E-škole astronomije.

- Upravo to je ono što je najviše privuklo učenike koji i sami to potvrđuju, navodeći kako im je to najvažnije uz stjecanje znanja o tome kako je svemir nastao. Jedan od njih navodi kako se trenutno bave zviježđima te navodi kako su ona dobila ime po likovima iz grčke mitologije. Očito je da znanja stečena na ovoj grupi učenici mogu povezati i s ostalim predmetima poput Povijesti i Hrvatskoga jezika. Na Astronomsku grupu pozvani su svi učenici koji vole istraživati i postavljati si nove izazove! - naglasili su iz VI. OŠ Varaždin.

Astronomska_grupa_-_6_os_varazdin_4.jpg