U Varaždinskim Toplicama na popularnoj „Kajkavijadi“ čak 700 izvođača Foto: Grad Varaždinske Toplice

U Varaždinskim Toplicama na popularnoj „Kajkavijadi“ čak 700 izvođača

J.Š./Varaždinske vijesti | 30.11.2018. u 16:29h | Objavljeno u Našim krajem

Varaždinske Toplice proteklog su vikenda okupile više od 700 izvođača na tradicionalnoj manifestaciji 26. „Kajkavijadi“. Riječ je o manifestaciji koja se održava s ciljem očuvanja kajkavskog govora i kulturne baštine, a okupljan djecu od najranije dobi do navršenih 18 godina.

I dok je subota bila rezervirana za nastupe mališana vrtićke dobi i učenika nižih razreda osnovnih škola, u nedjelju su uvježbane programe predstavili učenici viših razreda osnovnih škola te srednjoškolci.

U raznovrsnom programu djeca su sudjelovala s različitim recitacijama, recitalima, dramskim i scenskim igrama, pjesmom, plesom, folklornim koreografijama, prikazima dječjih igara i raznim drugim dječjim ostvarenjima na kajkavštini.

- Riječ je o izvedbama koje su s djecom tijekom godine uvježbali njihovi voditelji u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama na izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima – pojasnila je Smirna Turkalj, predsjednica Društva „Naša djeca“ Varaždinske Toplice.

Osim djece iz Varaždinske županija na „Kajkavijadi“ nastupaju sudionici i iz preostalih šest županija kajkavskog govornog područja, Međimurske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke, Zagrebačke, Karlovačke i Primorsko-goranske.

– Program je svake godine sve kvalitetniji što je dokaz da se po školama izuzetno mnogo radi na očuvanju kajkavske kulture i baštine. Veseli da su rad i uvježbavanje s djecom preuzeli mladi voditelji, a većina njih su i sami u školskim danima nastupali na „Kajkavijadi“. Također, u organizaciju manifestacije nije više uključeno samo Društvo „Naša djeca“ već i druge gradske udruge i institucije poput Dječjeg vrtića, Osnovne škole, Kulturno-umjetničkog društva… Svatko na svoj način pridonosi održavanju programa „Kajkavijade“ – zadovoljna je Smirna Turkalj, dodajući da „Kajkavijada“ nije više samo kulturna manifestacija već je postala važan turistički brend Varaždinskih Toplica.

- Za vrijeme njenog održavanja naš grad posjeti nekoliko tisuća ljudi, sudionika, njihovih roditelja, voditelja i drugih gostiju. Obilaze se gradske atrakcije, uživa se u termalnoj vodi… Hrvatskoj šaljemo najljepšu razglednicu našega grada - zaključuje Turkalj.