Savjet nutricionista kako do manje kilograma nakon blagdana

Napisao/la: -

Blagdani su dobar izgovor za uživanje u hrani. I piću. Pretjera se u blagodatima, koja se postave kao svojevrstan izazov, kojem se rijetki uspiju oduprijeti. Osobito se to odnosi na povećani unos hrane bogate masnoćama i rafinirani šećer pa kad se pribroji i koja „čašica više“, posljedice su na čovjeku i više nego očite: umor, nedostatak energije, podočnjaci, suha koža, ali i koji kilogram više.

Post vodom

Prof. savjetnik Anita Car, dipl. ing. preh. tehn., nutricionist predlaže post vodom kao najintenzivniji način detoksikacije. Prema njezinim riječima, to je i potencijalno najopasnija metoda pa treba trajati jako kratko, odnosno maksimalno tri dana ili pak, ovisno o općem stanju pojedinca, i kraće, odnosno za početnike 24 sata. Tijekom posta baza je voda, pri čemu je preporučeno popiti najmanje dvije litre vode dnevno. Osoba mora biti oprezna i ne smije se umarati. Sljedeći dan ujutro, nakon buđenja, treba popiti svježe iscijeđen sok, nakon nekog vremena pojesti voćku, a dva do tri sata kasnije i lagani kuhani obrok.

Predlaže i post sokovima, ali dopušteni su samo svježe pripremljeni sokovi od sirovog voća i povrća te biljni čajevi i voda.

- Baza su sokovi od zelenog povrća jer post sokovima čisti organizam, a u isto vrijeme ga opskrbljuje hranjivim tvarima - ukazuje sugovornica.

Nadalje, preporučuje i post kašama od svježeg voća i povrća. Njime se omogućuje unos vlakana koja daju osjećaj sitosti te pospješuju izlučivanje stolice. Radi se o detoksikaciji slabijeg intenziteta, ali se podnosi puno lakše od prethodnih tipova posta. Postoji i detoksikacija sa sirovom hranom jer ona sadrži enzime koji pomažu u radu jetre i otpuštanju otrova. Ovakva detoksikacija je stupnjevita i najčešće nema neželjenih nuspojava. S druge strane, tu je i eliminacijska dijeta, a provodi se izbacivanjem namirnica, koje su potencijalno štetne za zdravlje.

Pripaziti na kontraefekt

- Eliminacijskom dijetom izbacujemo prerađene i teško probavljive namirnice, mliječne proizvode, crveno meso ili pšenicu. Valja izbaciti i alkohol, duhan te kofein, ali i „fast food“, koji nije dobrodošao ni kod jednog načina dijetalne prehrane, ali ni kod smjernica pravilne prehrane. Kroz ovaj se program detoksikacije eliminiraju i gazirani te zaslađeni sokovi, grickalice i slatkiši koje bi i nakon njezine provedbe valjalo ograničeno unositi u organizam - objašnjava Car, dodajući da je ovakva dijeta, odnosno režim prehrane izvrsna priprema za post, a može biti i uvod za mršavljenje i održavanje tijela u formi tijekom cijele godine.

Sugovornica također savjetuje da program detoksikacije treba provoditi prema vlastitim preferencijama, a sa stajališta preporučenih namirnica. Ukazuje da detoksikacija treba trajati tri do sedam dana te se ne smije pretjerati sa strogim režimom prehrane jer može izazvati kontraefekt.

U programu detoksikacije, uz vodu, valja piti i svježu sirutku za koju se preporučuje ispijanje čak do jedne litre dnevno, i to za prosječnu zdravu osobu, koja nema nikakvih poteškoća s bubrezima, ili pak zeleni čaj koji zamjenjuje kavu, a koji je i diuretik.

Mjesečeva dijeta

Detoksikacija se može provoditi i nekoliko puta godišnje, ali i u skladu s Mjesečevim mijenama, također nekoliko puta godišnje, a što se naziva Mjesečeva dijeta. Specifično je za nju da počinje u točan sat i minutu Mjesečeve mijene. Tada započinje post koji traje 24 sata. Negativna strana ove dijete je mogućnost osjećaja jake gladi. Upravo zato je potrebno kroz dan piti puno vode ili nezaslađenih čajeva te prirodno iscijeđenih sokova kako bi se suzbila glad.

U toku 24 sata moguće je izgubiti jedan do tri kilograma. Sugovornica Car ukazuje da se u detoksikacijsku dijetu nikako ne bi smjele upuštati trudnice, dojilje te djeca, ali i anemični ljudi, ljudi s poremećajima u prehrani, dijabetesom, bolestima bubrega, štitnjače, autoimunim bolestima, rakom, terminalnim bolestima, određenim genetskim bolestima i drugim kroničnim stanjima.

Više energije, čišća koža i bolja koncentracija

Detoksikacija ili čišćenje organizma je proces „eliminacije“ otrova iz tijela koji se u tijelo unose putem hrane, ali i od udisanja ili unosa kemikalija poput pesticida, sredstava za čišćenje, aditiva hrani, lijekova, zagađenja, dima cigarete i teških metala poput olova. Može se provesti na nekoliko načina: od posta pa do poticanja rada jetre u eliminaciji toksina, ubrzavanju cirkulacije i opskrbe tijela odgovarajućim vitaminima i mineralima.

Dobri rezultati detoksikacijske dijete su povećanje energije, čišća koža, poboljšana probava i povećanje koncentracije te se kod trajanja programa detoksikacije ne preporučuje jaki tjelesni napor, nego odmor, lagani hod ili sauna.

Detoksikacija putem eliminacije

Sugovornica Car preporučuje da bi bilo dobro natašte popiti 200 mL sirutke. Za doručak preporučuje 300 mL jogurta uz jednu malu žlicu lanenih sjemenki, 40 g pahuljica amarantha ili zobenih pahuljica. Za međuobrok preporučuje voćnu salatu koja se sastoji od jedne jabuke, naranče i kruške do za ručak varivo od crvene leće, mrkve, celera, s komadićima pilećeg filea i šnitom raženog kruha. Iza toga slijedi opet međuobrok i to od 10 badema ili lješnjaka te zeleni čaj (zaslađen stevijom).

Za večeru bi treba pojesti krem juhu od blanširane brokule koja se blendira, ugušćuje s jogurtom, s češnjakom i malo raženog brašna. - Napominjem da se kroz dan treba piti voda i da svaka osoba ima različite energetske potrebe koje ovise o njezinoj dobi, spolu, godinama, ali i fizičkoj aktivnosti, pa količine u primjeru treba prilagoditi za svakog pojedinca - ukazuje Car.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.