Srijeda u Muzeju: Predstavljanje knjige Radoslava Putara "Kritike, studije i zapisi 1961. – 1987."

U sklopu Srijede u Muzeju, koja je na rasporedu 19. rujna, u palači Herzer predstavlja se knjiga Radoslav Putar: Kritike, studije i zapisi 1961. – 1987., objavljena prije dvije godine u sunakladništvu Instituta za povijest umjetnosti i Instituta za suvremenu umjetnost.

Knjigu su priredili dr. sc. Ljiljana Kolešnik i Dejan Kršić, obuhvativši u dva sveska izbor likovnih kritika, studija i stručnih napisa te eseja i kritika s područja dizajna koje je hrvatski povjesničar umjetnosti Radoslav Putar objavio u razdoblju od 1961. do 1987. godine. U ovim izdanjima Putara upoznajemo, osim u ulozi likovnoga kritičara i kritičara „materijalne proizvodnje“, i kao agilnog suradnika međunarodnoga umjetničkog pokreta Novih tendencija, kustosa i ravnatelja Muzeja za umjetnost i obrt te Galerije suvremene umjetnosti, ali i kao pedagoga-predavača na tečajevima likovnog obrazovanja pri Radničkom sveučilištu „Moša Pijade“, nastavnika na prvom poslijeratnom poslijediplomskom studiju dizajna u nas te strastvenog sudionika javnih debata o pitanjima kulture i kulturnih politika.

Inače, Radoslav Putar (Varaždin, 1921. – Novi Marof, 1994.) diplomirao je 1949. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U svome profesionalnom radu tumačio je i podupirao najnovija kretanja u hrvatskoj umjetnosti i bio je teoretičar umjetničke skupine Gorgona i novih tendencija, o kojima je pisao u katalozima njihovih izložbi. Kritike, članke i rasprave o suvremenoj umjetnosti i umjetnicima objavljivao je u stručnoj periodici i dnevnim novinama, a autor je i nekoliko likovnih monografija. Od 2002. godine utemeljena je godišnja nagrada koja nosi njegovo ime i dodjeljuje se mladim likovnim umjetnicima u Hrvatskoj.

Knjigu Radoslav Putar: Kritike, studije i zapisi 1961. – 1987., uz urednike izdanja dr. sc. Ljiljanu Kolešnik i Dejana Kršića, predstavit će i voditeljica Instituta za suvremenu umjetnost Janka Vukmir te likovni kritičar i voditelj Galerije Hrvatskoga dizajnerskog društva Marko Golub.

Program počinje u 19 sati, a ulaz je besplatan.