Kratkovidno i jadno

Napisao/la: -

U trenutku kada svjedočimo, kako neki ocjenjuju, najvećoj koncentraciji besmisla izgubljenog u vremenu u vrhu hrvatske izvršne vlasti još od osnutka države, rijetko tko će zanijekati da nam od svega možda najviše fali - nada. Nada da će biti bolje, da će se brže rješavati korupcija i druge nepravde, dodatno smanjiti porezna i slična opterećenja, poboljšati ekonomske prilike, stići ulaganja...

Kako onda ne bi vijest dana pa i mjeseca ili čak godine bila to da „Korejski div dolazi u Hrvatsku, odnosno da „Hyundai želi graditi tvornicu u Varaždinu“. Međutim, kao što se ubrzo pokazalo, posrijedi je čista - izmišljotina. Hyundai ne dolazi u Hrvatsku niti se o tome razgovara „već dva mjeseca“, a još manje dolazi u Varaždin. Jer, kao što je ukazao zastupnik Josip Križanić, grad nema slobodnog zemljišta, izuzev u Brezju gdje bi trebalo prvo maknuti bale i dalekovode, što je financijski i vremenski iznimno zahtjevno...

Nasuprot tome, kako je dodao Križanić, zona u Jalžabetu raspolaže s 350.000 kvadrata komunalno opremljenog zemljišta, od čega je deset hektara u vlasništvu Općine. Međutim, Križanić je naglasio da nije bilo nikakvih izravnih razgovora s Hyundaijem, iako ima određene informacije. A, kao što se moglo zaključiti iz izjave ministra Darka Horvata, radi se samo o tome da je pozvao četiri, odnosno pet ključnih aktera u autoindustriju, među kojima i Hyundai, ali da „nema još nikakve potvrdne informacije da bilo koja respektabilna autoindustrija dolazi u Hrvatsku“.

Iako neki daju mogućnost da je ministar to rekao samo zbog tajnosti pregovora s Hyundaijem, njegov dolazak čista je fantastika iz više razloga, ne samo već spomenutih da Varaždin nema slobodnog i opremljenog zemljišta. Naime, Hyundai već ima modernu tvornicu u Europi, u Češkoj, zemlji jake industrijske proizvodnje koja se ogleda i u stogodišnjoj tradiciji proizvodnje automobila.

Za ulagače je posebno zanimljivo da je u Češkoj porez na dobit manji nego u Hrvatskoj, a najviši porez na plaću u Češkoj je 32, a u Hrvatskoj 40 posto. Nadalje, prosječni sat rada čeških radnika košta poslodavca 10,20 eura, dok je prosjek u EU 25,40 eura. Uz to, Česi imaju prosječnu neto plaću 850 eura te minimalac od oko 300 eura, plaćaju manji PDV te imaju najmanje siromašnih u cijeloj EU, odnosno oko 9 posto, dok Hrvatska ima 21, Njemačka 17. Jasno, Česi ne napuštaju domovinu, tako da je broj stanovnika porastao za 250.000.

Za automobilsku industriju u Hrvatskoj, upozoravaju upućeni, već je prekasno jer je otišla radna snaga. Usprkos svemu tome, objavljuje se da Hyundai dolazi. Zašto? Zbog nade? Naklade? Dodvoravanja vlasti? Ma što bilo, to je kratkotrajno i - jadno.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.