Brza pruga - Sjeverozapadna Hrvatska 2021. ili SF?

Napisao/la: -

Kako valja raditi želi li se postići neki vidljiviji uspjeh i na sjeverozapadu (SZH), pokazuju čelnici tih županija. U mjesec dana okupili su se već tri puta.

To je svakako nešto što budi nadu da će se nešto napraviti i na SZH, koju su - izuzev autoceste - dosada uglavnom zaobilazili veliki projekti potpomognuti od države, čak i kada je bila zastupljena u središnjoj vlasti…

Međutim, isto se ne bi moglo reći i za ono što se čulo na tim okupljanjima. Naime, za razliku od „Projekta Slavonija, Baranja i Zapadni Srijem“, čini se da u “Projektu SZH” nedostaje ideja jer, izuzme li se razmatranje budućnosti RCGO-a Piškornica i moguće suradnje lokalnih proizvođača s Podravkom, uglavnom se govori o potrebi bolje prometne povezanost.

To i ne bi bilo loše da se jasno obrazlože razlozi zašto se nešto predlaže, kao što se to napravilo u vezi brze ceste, koja bi brže povezivala Čakovec i Varaždin, ali i rasteretila naselja u Međimurju, a zatim bi nastavila prema Ivancu i Krapini.

No, umjesto da se snage usmjere prije svega na ovaj cestovni pravac, (naj)veća pozornost se pridaje zamisli o brzoj pruzi na istom pravcu, koji bi trebao biti ostvaren do kraj lokalnih mandata, dakle, 2021!

Realnost ili znanstvena fantastika?

Hoće li na posao u Varaždin stizali visokoobrazovani iz Zagreba? Gdje bi to radili?

Ako bi, kome bi se zapravo pomoglo - sjeveru ili Zagrepčanima? Spomenuto obrazloženje gradnje brze pruge otvara i druga pitanja, prije svega zašto i dalje na sjeveru nema (dovoljno) visokoobrazovanih, kada je poboljšana visokoškolska infrastruktura, a nemali se novac izdvaja za studentske stipendije.

A da se ne govori o gotovo milijardi kuna uloženih u škole... Dobra prometna infrastruktura je bitna, ali one nije sama sebi svrha.

Želi li se uistinu smanjiti jaz između prosječnih plaća, odnosno zaustaviti iseljavanje i pomoći boljoj demografskoj slici, nužni su projekti koji će prije svega donijeti bolja radna mjesta, a ne da nam ulagači bježe pred nosom, kao što pokazuje slučaj autoindustrije.

Možda se tu nije moglo ništa bez potpore središnje vlasti, ali sada je i tu dobra zastupljenost sjevera, pa se ne bi smjelo olako dizati ruke od postojećih projekata, kao što je novi tehnološki park.

Naravno, nužni su i novi projekti, ne samo u industriji, nego i u turizmu, primjerice.

Tu Varaždinska županija, usprkos potencijalima, debelo kaska za Međimurjem, a da se ne govori o Krapinsko-zagorskoj županiji, koja ima 64 milijuna eura vrijedne projekte izgradnje golf-terena, hotela s 30 ladanjskih kućica i vodenog parka, odnosno Zagrebačke županije, koja je u svoje lječilište samo ove godine uložila 10 milijuna kuna te još uzela 28 milijuna kuna kredita...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Najnovije u rubrici "Iz moga kuta"

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.