Banke upozoravaju na prijevare u online-kupnji uoči "crnog petka" Foto: ilustracija / Pixabay

Banke upozoravaju na prijevare u online-kupnji uoči "crnog petka"

I.D./Varaždinske vijesti | 23.11.2017. u 14:03h | Objavljeno u Crna kronika

Hrvatska udruga banaka danas je upozorila građane da provjere vjerodostojnost oglasa koji privlače na iznimno povoljnu internetsku kupnju.

- Zbog porasta prijevara i znatno većeg broja lažnih web oglasa uoči ovogodišnjeg svjetskog shopping vikenda "Black Friday", Hrvatska udruga banaka i njezine članice – izdavatelji kartica još jednom upozoravaju svoje korisnike da provjere vjerodostojnost oglasa koji privlače na iznimno povoljnu on line kupnju, ali ih pritom izlažu zloupotrebi i neovlaštenom uzimanju osobnih podataka - upozoravaju iz HUB-a.

Naime, naveli su da se na stranicama društvenih mreža pojavljuju oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe (obuće, odjeće  i drugih predmeta), uz natpise "Hot sale", "80% off",  "Discount Sale" ponude i slično.

Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima  "http", umjesto "https".

- Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju. Na taj način otuđene podatke korisnika lopovi mogu koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili - pojašnjavaju iz HUB-a.

Stoga korisnike upozoravaju da pri kupnji na internetu obavezno sami upisuju web adresu prodajnog mjesta, da nikada na web adresu prodajnog mjesta ne dolaze putem poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka, kao i da prije unošenja podataka o kartici provjere ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s "https" te da klikom na sličicu lokota provjere pripada li URL adresa prodajnom mjestu.

- Na taj način korisnici će izbjeći troškove za transakcije koje nisu izvršili - priopćili su iz HUB-a.