Miličić: Umorni vozači i (pra)stari autobusi najveći problem Foto: VV arhiva

Miličić: Umorni vozači i (pra)stari autobusi najveći problem

| 11.9.2017. u 13:41h | Objavljeno u Aktualno

- S obzirom na vozače koji voze bez odmora i tehnički upitnu ispravnost autobusa, pravo je čudo što se ne događa više nesreća - drži to Siniša Miličić, predsjednik Regionalnog industrijskog sindikata (RIS), osvrćući se na nedavne nesreće u kojima su sudjelovali vozači autobusa. Podsjetimo, sredinom kolovoza u sudaru dva autobusa i automobila kod aerodroma ozlijeđeno je 25 osoba, dok je prije desetak dana u slijetanju s ceste poginuo 22-godišnji vozač “buseka”.

I dok sami vozači autobusa, ali i kamiona, nerado pričaju o uvjetima rada, bez ikakve zadrške o tome govori predsjednik RIS-a, koji okuplja velik broj vozača autobusa.

- Poslodavci u zadnje vrijeme često ukazuju samo na jedan problem - manjak radne snage, odnosno vozača. Njih, međutim, ima, ali odlaze u inozemstvo jer ocjenjuju da će im tamo biti bolje. S druge strane, često čujemo kako je poslodavcima teško, a što također nije istina. Naime, poslodavcima u prijevozništu je dobro, Hrvatska je praktički za njih “El Dorado”. Uvjeti za rad prijevoznika jako su dobri i, iako mnogi od njih govore da jedva uspijevaju poslovati, obitelji u čijem su vlasništvu prijevozničke tvrtke jako su bogate. Da nije tako, odlazili bi van i osnivali tvrtke, a događa se suprotno. Radnici su ti koji odlaze, a poslodavci ostaju - ukazuje Miličić.

Glavni je razlog za odlazak vozača, naravno, plaća. Premda se govori da je njihova prosječna plaća oko 6.000 kuna, Miličić tvrdi da je kod većine poslodavaca početna plaća tek nešto veća od minimalca pa do najviše 3.500 kuna neto.

Osim što dobivaju manju plaću od kolega u susjednim zemljama, dodaje, vozačima u Hrvatskoj ne poštuje se niti radno vrijeme i pravo na odmor. Vozači se, kaže Miličić, često žale da nemaju dnevne i tjedne odmore, da voze premoreni i duže nego je zakonom dozvoljeno.

Naročito drži opasnim kada premoreni vozači sjedaju za volan autobusa koji su tehnički neispravni.

Više o ovom alarmantnom problemu pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti

Označeno u