Kroz naredna tri mjeseca doznat ćemo hoće li poskupjeti odvoz otpada Foto: Čistoća Varaždin

Kroz naredna tri mjeseca doznat ćemo hoće li poskupjeti odvoz otpada

I.D./Varaždinske vijesti | 27.10.2017. u 12:35h | Objavljeno u Aktualno

Na inicijativu tvrtke Čistoća d.o.o. Varaždin, prošli je petak, 20. listopada, u hotelu Varaždin održan sastanak s predstavnicima jedinica lokalne samouprave na čijem području Čistoća obavlja javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada.

Tema sastanka bila je Uredba Vlade Republike Hrvatske o gospodarenju komunalnim otpadom koja stupa na snagu 1. studenoga i prema kojoj se cjelokupna organizacija i način postupanja s komunalnim otpadom propisuje Odlukom jedinica lokalne samouprave. Općine i gradovi ovu odluku moraju donijeti najkasnije u roku od tri mjeseca od stupanja na snagu Uredbe Vlade, dakle gospodarenje komunalnim otpadom na svom području moraju uskladiti s Uredbom do 31. siječnja 2018. godine.

Sastanku su se odazvali predstavnici općina Vidovec, Beretinec, Mali i Veliki Bukovec, Petrijanec, Gornji Kneginec, Jalžabet, Trnovec Bartolovečki, Cestica, Sveti Ilija i Vinica, dok su svoj izostanak opravdali predstavnici Grada Varaždina te općina Sračinec i Sveti Đurđ.

cistoca_2.JPG

Nakon što su predstavnici Čistoće detaljno upoznali načelnike i predstavnike općina s novom Uredbom, uslijedili su razgovori, komentari i prijedlozi kako se što kvalitetnije pripremiti na donošenje i provođenje Odluke koja se mora donijeti u naredna tri mjeseca.

- Sukladno načelima održivog gospodarenja otpadom, cilj Uredbe je da ukupna količina miješanog komunalnog otpada bude što manja jer će u protivnom jedinica lokalne samouprave morati plaćati poticajnu naknadu tj. "penale" u slučaju prekoračenja granične količine miješanog komunalnog otpada koja će definirati Ministarstvo zaštite okoliša i energetike na godišnjoj razini. Nedvojbeno je da količina proizvedenog otpada utječe na visinu cijene javne usluge, odnosno na onaj dio cijene koji se odnosi na troškove obrade i/ili zbrinjavanja. Kako bi došlo do smanjenja ukupne količine miješanog komunalnog otpada, treba poboljšati primarnu selekciju na kućnom pragu na način da korisnici u što većoj mjeri odvajaju iskoristivi otpad, a to su: papir i karton, plastična, staklena i metalna ambalaža, tekstil i glomazni otpad. Iako Čistoća u sklopu usluge sve to već odvojeno prikuplja, još uvijek kvaliteta primarne selekcije nije na onom nivou koji bi trebao biti. Poseban naglasak treba staviti na biorazgradivi komunalni otpad, odnosno njegovo neodlaganje u posude za miješani komunalni otpad, jer ova frakcija otpada po svojoj masi ima najveći udio u sadržaju posude za miješani komunalni otpad – zaključio je direktor Čistoće Davor Skroza.

Pred jedinicama lokalne samouprave u naredna tri mjeseca predstoji definiranje načina postupanja s komunalnim otpadom, odnosno na koji će se način prikupljati otpad, kako će se određivati količina prikupljenog otpada, koliko često će se to činiti na mjesečnoj razini, kako će se određivati cijena javne usluge te niz drugih obveza koje proizlaze iz Uredbe Vlade.

cistoca_1.JPG

Predstavnici tvrtke Čistoća ponudili su "svojim" općinama pomoć prilikom pripremanja odluka o načinu postupanja s komunalnim otpadom koje će se u naredna tri mjeseca morati pojaviti na dnevnom redu općinskih i gradskih vijeća.

– S predstavnicima svih jedinica lokalne samouprave gdje obavljamo javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada u protekle tri godine održavali smo zajedničke sastanke na kojima smo ih informirali o zakonskim novinama i obvezama u djelatnosti gospodarenja otpadom. Ovaj sastanak samo je nastavak ovakve zajedničke suradnje, a koja će u naredna tri mjeseca zasigurno biti još intenzivnija – zaključili su iz Čistoće.

Dodali su da je Čistoća apsolutno spremna na sve novine koje donosi nova Uredba. Već sada pripremljene su i "čipirane" posude za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, a posjeduju i programsku aplikaciju kojom je omogućeno evidentiranje svake primopredaje otpada (podizanje posude) kod korisnika.