Iz Elektre Varaždin poručuju: Ne može se desiti da je netko bez struje, a da mi spavamo

V.V. | 15.1.2017. u 16:51h | Objavljeno u Aktualno

Radnici varaždinske Elektre bili su spremni za loše vremenske uvjete, odnosno jak vjetar i polarne hladnoće, koji su od 5. siječnja stvarali probleme na distribucijskoj mreži diljem Varaždinske županije te su sve kvarove otklonili u najkraćem mogućem roku.

Vjetar lomio grane

Problema sa opskrbom električne energije je 5. i 6. siječnja bilo na području Vrtlinovca, Golubovca, Ljubeščice i to najviše zbog jakog vjetra koji je rušio stabla i lomio grane koje su udarale po vodičima. 10. siječnja Vrtlinovec je ponovno ostao bez struje, no ovaj put se radilo o kvaru energetskog transformatora koji je morao biti zamijenjen.

Zbog kvara na srednjenaponskom kabelu je dio grada Varaždina bio bez električne energije nekoliko minuta dok je područje Trnovca Bartolovečkog bilo bez električne energija nešto manje od 3 sata.

Iz varaždinske Elektre poručuju kako stalno ulažu maksimalan trud i napor kako bi se kvarovi što prije otklonili i kako bi u svakom trenutku opskrba kupaca električnom energijom bila pouzdana i kvalitetna. Rukovoditelj Službe za vođenje pogona Dubravko Pohulek pojasnio je kako su radnici Elektre dobro organizirani i spremni u svakom trenutku izaći na teren i sanirati kvar.

Dispečerski centar Elektre Varaždin radi od 0-24 sata, sedam dana u tjednu i nadležan je za Opskrbu kupaca električnom energijom na našem cijelom distributivnom području. - pojasnio je Pohulek te istaknuo kako je Elektra u svako doba spremna i na veće hitne intervencije.

- Elektra Varaždin izvan redovitog radnog vremena ima kvalitetno organizirane dežurne ekipe odnosno pogonsku pripravnost kod kuće. Dežurne ekipe koje rade od 0-24 sata nalaze se u gradovima Varaždinu i Ivancu dok je pogonska pripravnost kod kuće organizirana na našem cijelom distributivnom području. Pogonska pripravnost je organizirana tako da su dvije ekipe u Varaždinu i po jedna u Novom Marofu, Ivancu i Vinici. Radnici koji se nalaze u pripravnosti kod kuće moraju uvijek biti dostupni na telefon, ne smiju se udaljavati od mjesta stanovanja te se u najkraćem mogućem roku moraju odazvati na poziv dežurnog dispečera te doći u tvrtku kako bi što prije otklonili kvar na našem postrojenju - pojasnio je Pohulek.

Posebno je istaknuo da kada je u pitanju veći broj kvarova u njihovom otklanjanju sudjeluju praktički svi kvalificirani radnici i sva raspoloživa vozila. Direktor varaždinske Elektre, Zvonko Rožmarić istaknuo je kako je politika tvrtke da se kvarovi rješavaju odmah kad nastupe.

- Mi izlazimo na teren i ako je pola noći ili bilo koje drugo doba dana. Kada nastupi kvar mi smo vani. Ne može se desiti da je netko bez električne energije, a da mi spavamo - kazao je Rožmarić te pojasnio kako najveći problem radnicima Elektre stvara lociranje kvara, posebno na dugim zračnim vodovima koji ponekad prolaze teško pristupačnim terenom.

- Mi kvar ne možemo riješiti iz ureda, već naši radnici moraju izaći na teren, obići vodove, naći mjesto kvara i otkloniti ga. To često znači uklanjati granje ili drveća koja su se srušila, zamijeniti oštećene stupove, sanirati žice ili drugo. To je fizički posao za kojeg treba dosta vremena i zato kupce molimo za strpljenje ako su bez električne energije. Itekako smo svjesni koliko je važno imati električnu energiju i zato radimo sve da kvarove saniramo u najkraćem mogućem roku, ali katkad jednostavno treba i malo više vremena zbog prirode kvara - pojasnio je Rožmarić.

Locirati kvar

Što se tiče lociranja mjesta kvara, u Elektri kažu kako im tu uvelike pomaže automatizacija po dubini mreže odnosno ugradnja daljinski vođenih uređaja u manjim distributivnim trafostanicama i na našim zračnim dalekovodima. Ti uređaji omogućavaju da se daljinski iz Dispečerskog centra može brže locirati mjesto kvara i odvojiti ga od mreže a onaj dio mreže koji nije u kvaru što prije pustiti u pogon kako bi prekid opskrbe električnome energijom bio što kraći.

- Prema veličini naše Elektre možemo reći da takvih uređaja imamo više ugrađenih u našu mrežu od ostalih dijelova Hrvatske. Međutim u konačnici, bez obzira na svu modernu tehnologiju, elektromonteri moraju ići van na teren, ponekad moraju i pješice obići dijelove voda, pronaći i otkloniti kvar, često u vrlo lošim vremenskim uvjetima - kazao je Pohulek te još jednom zamolio za strpljenje.

- Naši radnici moraju često ići van na teren u lošim vremenskim uvjetima, po noći, penjati se po nepristupačnim terenima, fizički uklanjati granje, dizati nove stupove i slično i za to katkad treba i nešto više vremena. Zato ako vidite da je dio grada ili naselja bez električne energije, možete biti sigurni da ćemo odmah izaći na teren i da ćemo locirati i sanirati kvar. Ako zovete dispečerski centar i želite dobiti informaciju moguće je da nas nećete moći dobiti, jer kad dođe do kvara zbog vrlo velikog broja poziva Dispečerski centar potpuno blokiran - kazao je Pohulek te zamolio građane da u slučaju većih poremećaja u opskrbi električnom energijom Dispečerski centar zovu isključivo ako imaju neku korisnu informaciju o kvaru.

Označeno u