Čehok i Avar o odvozu bala: Sve je po zakonu i legalno

M.P./Varaždinske vijesti | 17.8.2017. u 12:30h | Objavljeno u Aktualno

- Inspekcija zaštite okoliša izašla je na teren i potvrdila ono što smo govorili; da su sve aktivnosti koje je Varkom proveo kompletno zakonite, legalne te da je sve napravljeno prema pravilima struke - poručio je to zamjenik varaždinskog gradonačelnika Zlatan Avar na jutrošnjoj izvanrednoj pressici sazvanoj na temu nalaza inspekcije o odvoženju baliranog otpada iz Brezja.

Avar je ponovio kako se kamionima Aquatehnike odvozi dio baliranog otpada broja 19 12 99, no danas je, suprotno onome što je prošli tjedan ekskluzivno rekao jednom varaždinskom portalu, rekao kako se otpad odvozi od 28. srpnja te on još uvijek traje.

- Aquatehnika je gospodarski subjekt koji ima dozvolu za odvoz otpada, Čistoća radi utovar i iznajmljuje stroj Aquatehnici, a Varkom je posjednik bala i onaj koji je obveznik zbrinjavanja. Sve što smo dosad rekli i napravili hodogram je koji je potvrdila i inspekcija za zaštitu okoliša - poručuje Avar.

Radi se, kaže, o ukupno 3.350 tona otpada koji se zajedno s odvozom zbrinjava po cijeni od 380 kuna po toni.

- Odvoz prvih sedamstotinjak tona bala trebao bi biti gotov za 15 dana, a ostatak bi išao na javni natječaj, kao dosad. Raspisat će ga Varkom. Naime, radi se o pitanju kapaciteta jer jedan kamion nije dovoljan da odveze u roku od iduća dva mjeseca ostatak - pojasnili su Avar i Čehok.

Čehok je, kao gradonačelnik, u interesu građana sve zamolio da ovome pristupe trezveno jer „ne treba dizati tenzije oko ovakve teme“.

- U kampanji, a potom i na vijeću, najavili smo da krećemo s odvozom bala i na taj način da u igru ponovno vratimo sudionike koji po prirodi stvari tu trebaju sudjelovati, prvenstveno Varkom koji je posjednik bala. Kod mnogih je nedoumice izazvalo to što mi kao Grad nismo govorili o tehničkim stvarima. Pitanje hoće li se bale tovariti u 4 ili 5 ili 6 sati je pitanje poslovođe, a ne gradonačelnika i zamjenika - ističe Čehok.

Ponavlja kako je tvrtka Varkom sve do 2012. godine figurirala kao tvrtka koja će zbrinuti bale, no te je godine tadašnja gradska vlast promijenila politiku prema zbrinjavanju otpada i tu se pojavio Grad.

- Varkom se istiskuje, nestaje, nema ga nigdje i Grad se pojavljuje kao nositelj. Bunić, Avar i ja isticali smo da je to pogrešna odluka jer ćemo plaćati 25 posto PDV-a. Poreznom obvezom već je skuplja usluga. Mi smo htjeli ponovno vratiti Varkom u igru, ali i druge naše tvrtke koje mogu obaviti taj dio posla. Naravno da Grad mora dati smjernice i da je Grad zadužen za ukupno gospodarenje otpadom, no kada smo utvrdili da postoji dio otpada izvan koncesije, i nakon što smo obećali i u suradnji s vijećnicima utvrdili da to treba napraviti, počeli smo i prije 1. srpnja rješavati problem. Prije, naime, otpad morate odvesti na kategorizaciju. Mi nismo čekali 28. srpnja već smo krenuli i prije 1. srpnja i nalaz je takav da je sve u redu - kaže Čehok.

Ističe kako nije posao gradonačelnika i njegova zamjenika da znaju kada i kuda odlazi koji kamion.

- U pet godina nitko nije pitao kuda ide svježi otpad Univerzala, a sada je jako bitno je li to ova ili ona deponija. Postoje legalne deponije, morate imati s njima ugovor, i da je inspekcija utvrdila da se otpad vozi na lokaciju koja nije primjerena, odmah bi izašli na teren i zabranili - dodaje.

Što se tiče pregovora s koncesionarom oko ostatka baliranog otpada pod koncesijom, ističe kako se pokušava pronaći zajednički jezik s njima.

- Ako bude moguće obzirom na spor, ako ćemo ga uspjeti riješiti do kraja godine, vjerujem da i ostatak baliranog otpada možemo riješiti u dvije godine - napomenuo je dodavši da se s koncesionarom pregovara da se plaćanje zbrinjavanja baliranog otpada pod koncesijom rastegne na četiri do pet godina.

- Ako će oni zbrinuti bale u šest mjeseci, mi bimo to plaćali 4-5 godina i tada se to možda ne bi osjetilo na računima građana. To bismo pokrili sredstvima proračuna, fonda, sredstvima Varkoma i Čistoće - napominje.

Zanimljivo je i što se količina baliranog otpada ovih godina smanjila za čak 20 posto.

- Ovdje dakle više nema 93.000 tona bala već oko 80.000 tona jer je 20 posto otišlo u zemlju ili zrak. Ukupno ćemo imati 20 posto manje otpada, možda i više, i toliko će građani i Grad manje plaćati. To je dobra vijest - primijetio je Čehok.

Označeno u